Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poesjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• poesjes

feedback?

Re: poesjes

foto1: leuke foto maar mijn aandacht gaat naar het midden van de foto. er zijn twee poezen dus ik moet daarna gaan kiezen ... die poes links onder staat er leuk bij misschien zou je het kader anders moeten doen .. ik bedoel kadreren op een vierde van dat raam links onder. de tweede poes draagt niet echt bij tot het succes van deze foto.
    foto2: poes staat echt wel in het midden hey :-) - lijkt ook niet helemaal scherp.

Salut,
    Peter

Comment

foto 1 mist scherpte, maar geen ruis. ISO 200 zou toch normaal zoeits niet veroorzaken, ik denk dat je die foto softwarematig proberen bijdraaien hebt, of je camera heeft de jpg verknoeid.
      Foto 2 is dan weer wel scherp, maar je onderwerp verliest zich in de omgeving, teveel saai gordijn en onscherpe bloempot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ollander Bekijk bericht
        foto1: leuke foto maar mijn aandacht gaat naar het midden van de foto. er zijn twee poezen dus ik moet daarna gaan kiezen ... die poes links onder staat er leuk bij misschien zou je het kader anders moeten doen .. ik bedoel kadreren op een vierde van dat raam links onder. de tweede poes draagt niet echt bij tot het succes van deze foto.
        foto2: poes staat echt wel in het midden hey :-) - lijkt ook niet helemaal scherp.

Salut,
        Peter
        Hmm ja, ik begrijp uw punt wel bedoeling was het raam als onderwerp van de foto(1), met links en rechts een poes dus. Maar is inderdaad misschien niet zo positief uitgedraaid. Bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        foto 1 mist scherpte, maar geen ruis. ISO 200 zou toch normaal zoeits niet veroorzaken, ik denk dat je die foto softwarematig proberen bijdraaien hebt, of je camera heeft de jpg verknoeid.
        Foto 2 is dan weer wel scherp, maar je onderwerp verliest zich in de omgeving, teveel saai gordijn en onscherpe bloempot.
        Goh ja, foto 1 was gigantisch te donker dus, omdat alles buiten wit was en dit +-70% van de foto uitmaakt was al de rest veel te donker. Geschoten in raw en dan in photoshop aangepast tot wanneer het qua licht ok was. De ruis is erbij gekomen, maar hey, dat is artistiek. Drogredenen ahoi

2de is autofocus, normaal altijd scherp?

Comment

De eerste zou ik een stuk bijsnijden. Bovenste stuk van het raam weg doen.

Met het vele witte licht had je misschien spotmeting kunnen doen? Ofwel wat overbelichten? (Hopelijk zeg ik hier geen domme dingen )

Auto-focus zou moeten scherp zijn, maar dan hangt het ook nog op wat je camera gefocust heeft. Stel dat het de bloempot was, kan het zijn dat je kat wat wazig wordt door de dof.
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Working...
          X