Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veldrijden Tervuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Veldrijden Tervuren

Eerste poging op de cyclocross, weinig reactie in de rubriek 'sport' hier, dus ik probeer het hier nog eens...deze hoek is waar ik thuishoor :-) In sport staan er 3 andere , dus het mag veronderstel ik?

Exposure Bias Value: 0.7 Exposure Program: Aperture priority Exposure Time: 1 / 320
    FNumber: 6.3 Focal Length: 300 ISO Speed Ratings: 400Metering Mode: Pattern
    Lens Info: 100, 300, 4.5, 5.6

Exposure Bias Value: 0.7Exposure Program: Aperture priority Exposure Time: 1 / 320FNumber: 6.3Focal Length: 300 ISO Speed Ratings: 400 Metering Mode: PatternLens Model: 100-300mm F4.5-5.6

Exposure Bias Value: 0.7
    Exposure Program: Aperture priorityExposure Time: 1 / 320 FNumber: 6.3Focal Length: 300 ISO Speed Ratings: 400 Metering Mode: PatternLens Model: 100-300mm F4.5-5.6

Re: Veldrijden Tervuren

Ik ben niet zo'n wielerfanaat en in de sport sectie zie ik vaak foto's zoals de 2e en de 3e. Dit maakt het voor mij persoonlijk niet boeiend meer. Die eerste foto daarentegen vind ik wel zeer goed omdat die eruitspringt. Je kan de chaos bijna voelen. Hij mag misschien net iets zuiverder zijn. Bij de 2e foto wordt mijn aandacht eerst naar die te fel belichte panelen getrokken (t.o.v. de coureur in de schaduw).
    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

ik lees dat wel meer hier dat het een foto is die al vaker gezien is, niet origineel.
      Maar ik vind dat je dit bij de beginners moet vergeten. Je kan moeilijk verwachten dat een beginner die de technische kant nog onder de knie probeert te krijgen ook al meteen de origineelste foto's uit zijn hoed tovert.

Voor de ene is het een foto die hij al vaak gezien heeft, maar voor de fotograaf misschien wel de eerste keer dat die zoiets probeert vast te leggen.

Sportfotografie is niet gemakkelijk.
      Voor mij had de eerste misschien nog iets dichterbij getrokken mogen worden, zodat je er nog iets meer ingezogen wordt.
      De 2de heeft inderdad storende achtergrond, misschien dat meer DOF dat een beetje had kunnen minderen.
      3de vind ik niet slecht, maar ik vermoed dat kenners wel iets te zeggen zullen hebben over hoeveel van de voorste fiets erop staat.

Ben zelf maar beginnelingeske, dus zeg gewoon welk gedacht je foto's bij me oproepen.
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

ben het eens met Katrien wat betreft beginnerwerk.

foto1: mijn favoriet! knappe foto, origineel, mooie compositie. die scheidsrechter rechts stoort, kan er misschien af maar stoor niet heeeeeeeeeeeel veel - behalve als je lang naar de foto kijkt want dan wordt dat jasje steeds geler.

foto 2 en 3 zeggen mij persoonlijk niet zoveel.

Salut,
        Peter

Comment

Foto 1 vind ik ook de beste, er zit veel dynamiek in.
          Foto 2 is iets minder, inderdaad storende achtergrond
          Foto 3 is goed, maar de wielrenner staat iets teveel naar het midden, op één derde van de rechterzijde was de compositie mooier geweest.

Toch knap werk, sportfotografie is niet simpel.

Groeten,

Marc

Comment

Bedankt voor de reacties. Wat de originaliteit betreft. Dat is inderdaad mijn bedoeling niet. Ik fotografeer onderwerpen die mij interesseren; Als gepassioneerd fietser is cross er dus één van. Op een cross fotografeer je renners...originaliteit moet je zoeken in gelaatsuitdrukkingen of toevalligheden (een val, een wegslippend wiel, een renner die van de fiets springt,...). Maar eerst komt het erop aan om gewoon een deftig beeld van de renner te nemen...dat is al moeilijk genoeg vind ik. Mijn huidig zoomlensje is ook niet echt geschikt maar ik wil de gebreken zeker niet op mijn materiaal steken. Maar het heeft wel effect op de scherpte, hoe je het ook draait of keert.

Comment

Als ik zeg dat de 2e en 3e foto mij niet zo meer boeien bedoel ik hier ook niets slechts mee. Dit was vooral om duidelijk te maken dat die 1e foto er uitspringt ten opzichte van het gewoonlijke, wat ik juist positief vind. Mijn excuses als ik mij niet zo goed heb uitgedrukt. Dit was als een positieve feedback bedoeld.
              Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

ik had het niet negatief opgevat hoor, ik begreep wel waar je naartoe wilde. Het hele peleton vond ik zelf ook beter dan de rest vanwege het effect van 'briesende stieren die het gaan uitvechten in de arena', maar wel jammer dat ik hem niet haarscherp heb.

Comment

De onscherpte komt gewoon door een te lage sluitertijd. 1/320 bij 300 mm is marginaal. Probeer bij 300 mm 1/500 of sneller aan te houden.
                  Groetjes, KC
                  www.sportbeelden.com

Comment

Working...
                  X