Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Evy

Ook eens proberen met een portret van mijn nicht.
    Is het iets

Re: Evy

Goede poging, maar je model kijkt niet in de foto maar naar buiten. Maw had ze beter links op de foto gestaan.
    Lichtjes inflitsen om de schaduwen te manipuleren had ook gekund (of met een reflectiescherm). En misschien iets meer naar beneden kadreren zodat niet enkel de schouders er op staan. De ruimte bovenaan kan bvb. een stukje weg, zodat je meer lichaam op de foto krijgt. Nu heb ik de indruk dat ze in de foto gewrongen zit.
    Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
    http://digitalefotografietm.blogspot.com

Comment

Ik heb er nog een paar waar ze aan de andere kant staat, maar ik wou eens iets anders, ik had gevraagd om niet in de lens te kijken zodat ik een dromerig effect kreeg.
      De foto's zijn gemaakt met twee flitsen in een paraplu en de flitsen zijn opgewarmd met een cto filter , het was heel grijs weer. Ik hou niet zo van een egaal uitgeflitst gezicht, daarom aan een kant iets donker gezet dan de andere.
      Maar ik moet nog veeeeeeeeeeeeel oefenen dus laat maar komen

Comment

Dit is best wel een mooie foto, al kan ik het commentaar van de voorgangers mbt. de kadrage (ze staat wel heel erg rechts geplaatst) wel bijtreden. Misschien was het beter om het model iets meer 'richting camera' te laten kijken?
        Het kleurenpalet vindt ik wel heel aangenaam (je zou niet zeggen dat dit op een grijze dag werd gefotografeerd). De scherpte op het verste oog: moet kunnen, maar ikzelf zou hier gekozen hebben voor de eerste oog.
        Dat de foto niet egaal is ingeflitst is zeker een pluspunt. De flitsverhouding tussen linker- en rechterzijde lijkt mij zeker o.k. Wat me wel een beetje stoort zijn die lichtvlekken op de wang.

Guy

Nota: ik heb de foto eens gescrold tot net onder die horizontale balk (rechtsboven) en vind dan de kadrage van de foto beter.
        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

ok bedankt volgende keer beter

Comment

Mooi licht, maar zoals de anderen al opmerkten; ze kijkt uit het beeld. Ik kan begrijpen
            dat je hiermee een dromerige sfeer wilt bekomen, maar daar ben je net niet helemaal in
            geslaagd. Dit wegkijken van de camera zou spontaner moeten overkomen, nu lijkt het
            er teveel op alsof het haar werd opgedrongen. Toch mooi.

Comment

Working...
            X