Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schaap on the beach + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• schaap on the beach + update

mijn woefie

nog eentje bijgevoegd waar hij meer in beweging is. Deze is met groothoek getrokken, andere dag, andere locatie

Last edited by KatrienD; 31 december 2009, 17:30. Reden: update
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Re: schaap on the beach

Eerste vind ik best wel leuk, bovendien lijkt de hond er het meest schaapachtig op. Tweede had misschien iets boeiende gekund.

Comment

Beiden leuk, had de 1e ook maar op 1/3 -2/3 genomen. Nu staat het onderwerp in het midden en dat is altijd jammer.
      http://www.fotohans.eu

Comment

er kan links of rechts nog wel een stuk af als dat beter zou zijn
        Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Vrij statische foto's een dier in beweging zal meer dynamiek in beeld brengen.
          tweede is betere qua de compositie, mischien iets onderbelicht maar dat kan ook aan mijn scherminstellingen zijn.

Greetz en de beste Wensen voor 2010
          den Festivalganger
          Patrick Theunis
          http://www.festivalganger.be

Comment

ook vrij grauw , een beetje meer pit mag wel hoor. Ziet er wel een leuk beest uit om foto's van te maken

Comment

Re: schaap on the beach + update

maar beetje lui beest ook

Comment

De foto's zijn op zich hele mooie foto's....maar, er is nogal wat verkeerd gegaan.
                De witbalans is naar mijn mening niet juist...de foto's zijn allemaal bruin-gelig. De foto's zijn qua belichting niet echt op en top. Het histogram laat zien dat je alleen "in het midden" belicht hebt. Er zijn geen donkere en geen lichte tonen te vinden. Daarom komen de foto's flauw over, ze missen helderheid en contrast.
                Ik heb even een schermafdrukje gemaakt van het histogram in CS4 en met rood aangegeven. Je ziet dat het histogram links en rechts vlak is.

Door de foto flink te verhelderen en het contrast op te schroeven krijg je dit histogram:

De witbalans heb ik gecorrigeerd ...alles misschien wat overdreven, maar dat is om het te verduidelijken.
                Dit alles is natuurlijk slechts mijn mening

Mijn eindresultaat zou er meer als deze uitzien (nogmaals..ik heb wat overdreven)

Comment

bedankt voor je duidelijke uitleg. Van dat histogram ken ik echt nog niets, dus die kennis moet ik dringend gaan bijschaven.
                  Ben even gaan kijken en zie dat ik de witbalans voor deze foto op automatisch had staan. Had hem waarschijnlijk op bewolkt moeten zetten?

Aan iedereen een formidabel 2010 gewenst!!

Comment

Je histogram is wel heel prettig om tijdens het fotograferen al te bekijken. Dan kun je je instellingen eventueel wat bijschaven. Dat doe je door je foto te bekijken en dan op info te klikken (weet niet hoe dat bij jouw type Canon is) Dan zie je de foto kleiner, met daarnaast je histogram. Belangrijk is dat de foto geen pieken tegen de linkerkant (onderbelicht) of rechterkant (overbelicht) heeft zitten.

Comment

hoe ik het histogram op camera kan zien heb ik al gevonden, ik moet het alleen nog leren lezen en vooral dan weten welke instellingen ik moet veranderen om foto te verbeteren. Zal eens in mijn boeken moeten kruipen daarvoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                        Ben even gaan kijken en zie dat ik de witbalans voor deze foto op automatisch had staan. Had hem waarschijnlijk op bewolkt moeten zetten?
                        Hoeft niet, ik neem alle foto's met automatische witbalans, maar ik neem ze in RAW, in Lightroom raak ik zelfs niet aan de witbalans maar kies wel het juiste caeraprofiel (canon portrait, of landscape etc.).

Wat Monica gedaan heeft is dan weer zwaar overdreven, het wit in de wolken is ondertussen uitgebrand, ook niet de bedoeling. Je foto had alleen wat meer contrast en het juiste cameraprofiel nodig.

Comment

Leuke nummer 1 vind ik. Monica heeft een mooie bewerking gemaakt van de andere foto, als je Photoshop of photoshop elements hebt zou ik dat met nummer 1 proberen daar kan je toch een heel leuke woef - foto uithalen denk ik

Comment

Zoiets? (zet een link omdat ik al 3 foto's heb staan)

bedankt voor alle reacties

Comment

Katrien, de witbalans van je 3 foto's stond op manueel.
                              Dat kan je zien in de exif van de foto's.
                              Vind trouwens ook de eerste de beste.

Comment

Working...
                              X