Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret (met een zeepbellenneusje)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• portret (met een zeepbellenneusje)

Ik trek graag kinderen, zoals hier mijn petekindje met zeepbellensop op haar neusje.

Tijd voor wat commentaar,tips,... Shoot!

Last edited by Jigal; 29 december 2009, 19:54.
    http://www.flickr.com/photos/jigal/

zowel positieve als negatieve reacties welkom ! (heb nog véél te leren)

Re: portret (met een zeepbellenneusje)

Leuke foto, maar scherpte op de ogen. De ogen van deze jonge spruit zijn zeker heel mooi maar ze komen niet naar voor op deze foto. Wat meer contrast en aanscherpen misschien ?
    Je kan ook de iris wat uitlichten en het oogwit wat bleken.

Geloof me maar, de beste foto's die je hier ziet zijn bijna altijd bewerkt.

Groet flash
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

heel leuk , maar mis ook een beetje de scherpte op de ogen, eens als je daar begint op te letten worden de foto's echt wel beter, de ogen kunnen best scherp zijn op voorhand, als je ze achteraf moet verscherpen zie dat meestal nogal fel

Comment

Bedankt voor jullie tips!

Ik zou niet weten hoe ik achteraf de ogen nog kan scherpstellen, maar heb het oogwit alvast ietsje aangepast (ik heb dit via Photoshop geprobeerd door het wit v/d ogen te selecteren en dan lichter te maken. Hoe doen jullie zoiets?). Teveel? Te weinig?

'k Heb ook meer contrast gemaakt. Ik durf niet meer, want dan wordt het volgens mij té. Op de ene PC ziet 't er goed uit en op de andere PC zijn de kleuren nog te flauw. Zal wel aan de scherminstellingen liggen, zeker?

Als ik dan toch bezig was met aanpassen, heb ik ook ineens het velletje op haar voorhoofd weg gewerkt. En dan vraag ik me toch af "waar gaat het heen nu ik hier al een peuter zit te Photoshoppen?".

Maar inderdaad, nu is 't al iets beter en nu weet ik alvast waar op te letten bij het maken van een volgende portretfoto ("de ogen, Jigal, de ogen!").

Ziehier mijn resultaat :

http://www.flickr.com/photos/jigal/

zowel positieve als negatieve reacties welkom ! (heb nog véél te leren)

Comment

Mooie poging, mooi model

Gewoon blijven oefenen, zorg dat er licht in de ogen valt en probeer enkele andere composities. Idd ook scherp stellen op de ogen.

Blijf niet te lang hangen bij 1 foto die je wilt redden in PS. Oefen gewoon verder en blijf posten!

Comment

Working...
          X