Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Druppels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste Druppels

    Bij speed 320 met nikkon macro 105-2.8 krijg ik een zwarte band, bij speed 250 niet wie weet raad? F32 met SB 800-D300 gebruikt
    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: Mijn eerste Druppels

    Netjes hoor,

    Die zwarte band komt door de maximale flashsync. Een sluiter werkt met twee gordijnen. Het eerste opent en gaat van boven naar onder, op het einde van de opname sluit het tweede en gaat weer van boven naar onder, zodat elk plekje op de sensor evenveel licht krijgt. Als je sneller dan de maximale flash)sync gaat, is er niet voldoende tijd om de sluiter helemaal open te laten. in dat geval vertrekt de tweede al, wanneer de eerste nog niet helemaal open is. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=Xnn5nzPvoIM (vanaf 1 minuut)

    Overigens zal de flits je beeld bevriezen, enkel tijdens de 1/1000 seconde waarin de flits afgaat zal de sensor belicht worden? je hoeft dus geen bang te hebben dat je met 1/60ste een bewogen foto zou hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste Druppels

      Correcte uitleg van Teun_2
      Hou de speed lager dan 1/250 (of 1/200) of zet de SB-800 /D-300 op 'auto fp high speed sync'
      Kijk eens in je 'menu' - bij 'e1' op wat je sync ingesteld staat

      Ik vermoed dat je wat stofjes op de sensor hebt, er zijn 2 stippen die duidelijk op alle fotos terugkomen
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste Druppels

        Bedankt voor de hulp, inderdaad met speed 250 geen probleem, ik gebruik wel de Wireless flash trigger V4 en de SB 800 en op M zodat ik de flash achter de druppels onder een hoek van 45 gr kan plaatsen
        Groetjes Willem

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste Druppels

          Dacht ik al. Als je je flash op je camera zet, kan je gewoon geen snellere waarden instellen.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste Druppels

            Je kan het nicon cls systeem gebruiken, lees maar eens op strobist
            De foto's zijn zeker niet slecht

            Comment

            Working...
            X