Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerst fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kerst fotografie

Hallo,

Ik ben ZOT op kerst en heb eens wat nachtomnamen gemaakt :-).
    Nu vroeg ik me af of er hier geen forumleden nog leuke straten weten waar er nog veel van zulk extreem kitscherig verlichte huizen zijn. Liefst in de buurt van het Antwerpse.
    Maar sowieso zijn alle tips welkom!!! Dan hoef ik niet hele nachten op zoek te gaan naar leuke locaties, als jullie mij adressen kunnen bezorgen ;-). Zo dat ik nog veel kan oefenen :-D

Hier alvast enkele opnamen van vorige nacht.
    Tips en kritiek zijn welkom!

Alvast bedankt om te kijken naar de eerste foto's die ik hier plaats

Re: Kerst fotografie

de eerste vind ik jammer dat er een raam als achtergrond is + weerkaatsing straatverlichting
    2de moet je rechtzetten en de verlichte figuren zijn niet echt duidelijk
    3de de beste voor mij

Kerst in de Vogezen gaan doorbrengen, daar zijn de dorpjes volledig met kerstlichtjes versiert. In Hulshout zou er zo ook een speciale straat moeten zijn.
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Statief kopen en spiegel opklappen voor je begint, ze hebben allemaal last van bewegingsonscherpte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Statief kopen en spiegel opklappen voor je begint, ze hebben allemaal last van bewegingsonscherpte.
        30 sec belichten zonder statief???

Waarom zo'n kleine diafragma's eigenlijk? Een diafragma tussen f8 en f11 is altijd het mooist bij nachtfotografie. Toch een goed begin hoor.
        Jochenvde Photography
        Flickr

Comment

heb wel degelijk een statief gebruikt, spiegel was opgeklapt en heb een afstandsbediening gebruikt. Dus zou niet weten wat ik nog meer kan doen.
          Heb een klein diafragma genomen om ind alles zo scherp mogelijk te krijgen.
          Het kleine diafragma was om de sterretjes in de lichtjes te krijgen.

Oh en rond de kerst op vakantie gaan zit er voorlopig voor mij nooit in, dit kan niet op mijn werk :-s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
            Waarom zo'n kleine diafragma's eigenlijk? Een diafragma tussen f8 en f11 is altijd het mooist bij nachtfotografie. Toch een goed begin hoor.
            Zo'n klein diafragma waarschijnlijk om niet teveel licht te hebben bij 30" sluitertijd

Bij de tweede denk ik te lange sluitertijd zodat de figuren te fel belicht zijn en dus onduidelijk zijn geworden. De poolster had er vanaf gemogen, dan was hij denk ik nog beter geweest (en duidelijker).

Derde foto zou ik verder gestaan hebben denk ik. Op de voorgrond is het denk ik iets teveel belicht en achteraan wat te weinig. Misschien door verder te staan dat het wat beter uitgekomen zou zijn?

Hoop dat je hier wat aan hebt, gewoon veel proberen
            Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Working...
            X