Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolmees tweede poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koolmees tweede poging

Het is wel diezelfde Koolmees van gisteren, maar dan wel in een andere positie! Misschien iets beter dan gisteren?

Re: Koolmees tweede poging

Kvind em goed, de vogel is een klein beetje aan de donkere kant... en had er misschien nog een stukje afgedaan links.
    Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

mooie close up
      maar scherpte springt er niet direct uit ( op het onderbuikje ipv kopje)
      en de kleurbalans staat te koel ( wit wordt blauw)
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

beetje oplichten en witbalans aanpassen.

geen verkeerde plaat, helemaal niet.. nog wat door oefenen, en dan komt alles wel goed!

Comment

Weerom helemaal niet slecht, maar heeft wel zowat dezelfde 'minpunten' als de eerste versie: doortekening in de zwarte delen, scherpte, ...
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik zie ook geen oogjes.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Inderdaad, je ziet geen oogjes, maar wel één oog.

Comment

Beste mensen, kunnen jullie mij helpen met welk een programma ik hier best voor gebruikt om mijn foto's te verbeteren, want nu doe ik alles voorlopig met picasa 3 en dat is ver van professioneel hé! Maar eerlijk ik ben ook niet van plan om er duizenden euro's aan te hangen! Dus enig alternatief en hoe kan ik dan het best met het programma leren werken. Met een boek misschien?
                Alvast bedankt voor alle tips en hopelijk lukt het eens om een bijna perfecte foto van die kleine wezentjes te maken (en dat ze eens een beetje langer bleven stil zitten hé!)

Comment

Bij mij is de koolmees blijkbaar gaan vliegen. Geen koolmees meer te zien.
                  Groeten
                  Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
                    Beste mensen, kunnen jullie mij helpen met welk een programma ik hier best voor gebruikt om mijn foto's te verbeteren, want nu doe ik alles voorlopig met picasa 3 en dat is ver van professioneel hé! Maar eerlijk ik ben ook niet van plan om er duizenden euro's aan te hangen! Dus enig alternatief en hoe kan ik dan het best met het programma leren werken. Met een boek misschien?
                    Alvast bedankt voor alle tips en hopelijk lukt het eens om een bijna perfecte foto van die kleine wezentjes te maken (en dat ze eens een beetje langer bleven stil zitten hé!)
                    Ik heb op school Lichtroom geleerd, mooi programma en niet moeilijk om aan te leren,
                    via school studentenversie kunnen kopen, scheelt de helft.
                    Eerst ook geprobeerd met een boek maar het was makkelijker in de les

Comment

Jouw mezenfoto's heb ik allebei 15% verscherpt in BDSizer en dat leverde een aanzienlijke winst aan details en scherpte op.

Volgens mij wordt de compositie van beide foto's beter, als je ze uitsnijdt naar portretformaat. Zoals bijvoorbeeld deze: KLIK!

Een glinstering in het oogje van de vogel (zoals in jouw vorige post) maakt de foto ook mooier. Daarvoor moet het licht onder de juiste hoek komen.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Hoi Jos
                        Sorry dat ik een beetje laat reageer, maar ik ben een paar dagen weg geweest! De foto is inderdaad heel wat verbetert! In ieder geval bedankt voor de tips iedereen

Comment

Working...
                        X