Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolmees

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koolmees

Het is altijd mijn droom geweest om vogels te fotograferen! Het was nu de moment, met de vele sneeuw, heb ik mij in men tuinhuisje geplaatst, vlakbij de voedertafel en een vlinderstruik en geduldig afgewacht tot ze een beetje aan me gewend geraakten en de honger hen dreef om dichterbij te komen! Dat is al één van de resultaten. Wat vinden jullie ervan?
    PS: voor iedereen een zalig en gelukkig Kerst!

Re: Koolmees

Ik mis scherpte
    En het zwart is te zwart, de details gaan verloren
    Using the camera to defeat the habit of not seeing

Comment

Bedankt voor je reactie , maar je kan het zwart van een Koolmees toch niet minder zwart maken als de Koolmees nu eenmaal zo'n intens zwart bevat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
        Bedankt voor je reactie , maar je kan het zwart van een Koolmees toch niet minder zwart maken als de Koolmees nu eenmaal zo'n intens zwart bevat!
        neen, maar nu zit het kopje ongelukkigerwijs in de schaduw, waardoor het te donker uitkomt en de details verloren gaan. Volgende keer mss wachten tot het beestje volledig belicht is, in ieder geval een goede poging
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
          ..., maar je kan het zwart van een Koolmees toch niet minder zwart maken als de Koolmees nu eenmaal zo'n intens zwart bevat!
          Danny,
          Zwart blijft best zwart, zo is dat beestje nu eenmaal. Maar een vogel heeft veders, dus een oppervlak met textuur. Wat 'Nice_Nicce' bedoeld is dat je nu die doortekening niet meer hebt in de foto.
          Dit komt voor een deel ook doordat de schaduw van de tak net op het zwarte deel van het vogeltje valt waardoor het moeilijker wordt om nog doortekening the krijgen in de donkere delen zonder overbelichting (burn) in the heldere delen.

Mooi gewerkt met de scherptediepte, hoewel die iets groter mocht zijn voor mij (meer van de vogel scherp). De compo had ino sterker geweest indien de vogel wat meer rechts in beeld stond en er dus meer ruimte links over was (in de kijk richting dus)

Toch niet slecht, zeker als je weet dat die vogeltjes niet lang stil zitten met dit weer.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

400mm, welke lens gebruikte je?
            Hij mist echt veel scherpte helaas
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
            X