Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret Hollandse herder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret Hollandse herder

    Hoi,

    Laat de reacties maar komen. Ik heb nog veel te leren dus alle tips zijn welkom.


  • #2
    Re: Portret Hollandse herder

    Die staat er mooi op.
    Belichting, scherpte, focus zitten behoorlijk goed. Mooi gewerkt met de scherptediepte (DOF). Prachtige pose van de hond.

    Wat ik persoonlijk ervaar als minpuntjes:
    - De lichte vlek in de achtergrond naast het rechter oor trekt teveel aandacht en neigt naar overbelichting. Een stapje opzij had dit misschien kunnen vermijden.
    - Iets meer ruimte links op de foto, in de kijkrichting van de hond had imo ook sterker geweest.
    - het kaderlijntje van je 'handtekening' trekt voortdurend m'n aandacht weg van de prachtige hond en stoort me dus.

    In ieder geval, beiden een flinke kluif verdient.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Portret Hollandse herder

      Nele om te beginnen haal die verschrikkelijke kader weg.
      De foto is al krap en dan ga je hem nog in een kadertje zetten.
      Beter zou zijn dat je een slagschaduw onder je foto zet.
      Wat de foto betreft.
      Wat je dikwijls zie bij dit soort foto's en bij foto's van kinderen zijn de vuil ogen ,neus en mond. Hier heeft hij vuil aan zijn oog. Ik weet niet of het uw hond is maar zorg er de volgende keer voor dat je dit eerst reingd of dat je vraagt aan het baasje om dit te doen. Durf dat vragen, men zal wel bijna altijd meewerken.

      Genoeg negatiefs
      Compo, je zit op de goede hoogte. Hoogte van de ogen.
      Wat is je exif want ik vind het in deze niet terug.
      Ik denk dat er nog mogelijkheden waren om je diafragma te verkleinen (groter F getal)
      zodat je nog meer scherpte hebt.
      Dit is zeker een foto voor tegen de muur, maar dan zonder dat lelijk kader
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Portret Hollandse herder

        Bedankt voor de reacties, ik ga er volgende keer zeker op letten.
        Exif van deze foto kan ik niet meer geven omdat onlangs men harde schijf gecrasht is en ik enkel nog deze (lelijk) bewerkte versie heb...

        Comment

        Working...
        X