Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Megane trophy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Megane trophy

Na mijn ander topic, hier nog twee foto's van tijdens dat weekend, wat later op de dag getrokken tijdens de race van de Megane Trophy.
    Graag een beoordeling over alles wat beter kan (en dat zal wel veel zijn )
    Beide foto's zijn wat bijgewerkt (deel van de foto weggeknipt) aangezien ik niet zo ver kon zoomen...

- Camera Model: Canon EOS 400D Digital
    - Lens: Tamron 70-300mm f/4,0-5,6 Di LD
    - Sluitertijd: 1/500s
    - Diafragma: F/9
    - ISO: ISO-320
    - Belichtingscompensatie: 0-stap

- Camera Model: Canon EOS 400D Digital
    - Lens: Tamron 70-300mm f/4,0-5,6 Di LD
    - Sluitertijd: 1/500s
    - Diafragma: F/10
    - ISO: ISO-250
    - Belichtingscompensatie: 0-stap
    Last edited by Snipa; 15 december 2009, 12:46.
    Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Re: Megane trophy

Goei foto's hoor, mogen direct een trapje hoger. Scherpte, scherpstelling en licht zijn prima.

Bij de eerste vind ik het een beetje jammer dat de wagen zo dicht tegen de reling aanzit, maar de beweging zit goed in de wielen, hij rijdt de foto in, voldoende plaats vooraan dus, en is verder goed gemaakt.
    Waarom de keuze voor het kleine diafragma, F9 / F10.
    Ok, de Tamron is niet de scherpste lens, en ik zou hem ook een stopje dichtknijpen, maar F8 is zeker voldoende. Op die manier kan je nog spelen met ISO's en sluitertijden.

Mvg

Chris

Comment

Tweede foto is erg mooi en strak. Zeker qua kleur!

De eerste foto had beter tot z'n recht gekomen met een lagere sluitertijd (bijv. 1/125s of zelfs 1/60s) en door de auto te volgen tijdens het schieten. Je krijgt daardoor meer bewegingsonscherpte op de voor- en achtergrond. Dat brengt meer snelheid in de foto en zorgt ervoor dat je onderwerp meer aandacht krijgt vanwege de onscherpte op voor- en achtergrond. Niet makkelijk om te doen, maar geeft wel een mooier resultaat.

Voor de rest erg mooi om naar te kijken!

Comment

Ik weet dat de sluitertijd nog wat lager kan, maar dat waren zowat mijn eerste pogingen tot pannen (wist toen zelfs niet dat dit zo heet ), maar ik zal het zeker uitproberen de volgende keer!
        En ja, bij de eerste foto zit de auto dicht bij de omheining, maar het was zowat de enige wagen die er nog net boven bleef toen hij dicht genoeg was om te fotograferen...
        Bedankt voor de commentaar en ik zal proberen er rekening mee te houden de volgende keer!
        Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Tip 1: Voordat je naar de volgende race gaat om te fotograferen, ga eerst eens langs een weg staan en probeer daar te oefenen met "pannen". Ik ken een aantal profs uit de racewereld die zo in het begin geoefend hebben. Als het een tweede natuur is geworden heb je tijdens een race ook nog tijd om over je compositie na te denken.

Tip 2: Ga tijdens een race op een plek staan waar de bolides niet al te snel rijden en waar je genoeg "panruimte" hebt. Bijvoorbeeld een lange bocht. Indien mogelijk ook niet te hoog staan. Hoe lager, hoe beter!

Comment

Thanks voor de tips! Tip 1 ga ik zeker eens proberen de komende twee weken, als ik mijn eigen toestel heb (werkte tot nu met mijn vaders 400D).
            Maar voor zo'n laag camerastandpunt tijdens races, dit is toch niet echt mogelijk met al die hekken Tenzij je persaccreditatie hebt natuurlijk, maar ik betwijfel of een amateurfotograaf als ik wel zoiets krijg (maar wie niet waagt, niet wint hé )

Comment

Working...
            X