Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R.i.p

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• R.i.p

Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Re: R.i.p

dergelijke fotos kunnen meer dramatiek gebruiken.

De lucht is wel weinig zeggend: daar wat contrast.
    Een ND4 fiter met zachte overgang kan helpen bij de opname.

Eens proberen in LR2 of PS om gradueel filter te gebruiken of een masker via target adjustment brush. Daar de helderheid en belichting wat bij trekken.
    In het onderste deel ook TAG met lichtere belichting en helderheid wat verhogen.

Compositie: is goede poging, maar wat meer voorgrond en lager camerastandpunt om meer spanning in opname te brengen.

mvg

franky

Comment

Franky vat het goed samen, een te bleke lucht bij een donker onderwerp vraagt om softwarematige bijsturing, in RAW werken en LR of PS aanspreken dus.

Comment

Wolken selecteren en wat schuiven met de levels (donkerder). Indien gewenst verwijder ik de foto.

Last edited by weebee; 13 december 2009, 15:29.
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

al geweest buurman, ziet er toch goed uit
          eos 600 d
          lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
            Wolken selecteren en wat schuiven met de levels (donkerder). Indien gewenst verwijder ik de foto.

beter.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De versie van weebee heeft idd meer van het nodige drama, al is de afwerking van de horizon niet bijzonder. Ik zou meteen de voorgrond iets oplichten en daar een beetje meer wit en zwart in stoppen.
              Qua compositie zou ik iets meer originaliteit proberen zoeken.
              't Is wel een interessante locatie, dat kerkhof van Lokeren.

Groeten
              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                Wolken selecteren en wat schuiven met de levels (donkerder). Indien gewenst verwijder ik de foto
                Het is inderdaad beter heb je dit in in PS of LR gedaan
                Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stef01 Bekijk bericht
                  Het is inderdaad beter heb je dit in in PS of LR gedaan
                  Heb dit vlug vlug (paar minuutjes) in PS gedaan.
                  EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

hoi allemaal,met u goed vinden ook geprobeerd er iets meer tekening in te krijgen

groetjes gijs
                    als hij weg moet geef een gil
                    Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

Comment

Stef,

wat Gijs deed is eigenlijk wat mijn aandachtspuntjes waren.
                      Maar ik zou niet zelf aan je foto's werken.
                      Je ziet het zelf wel dat dit eigenlijk meer uit je opname haalt dan je op het eerste zicht denkt dat er maar inzit. En dat is een belangrijk gegeven.
                      Indien ja altijd in RAW werkt, kun je alle informatie uit je opname knijpen.
                      En dan op de goede manier gebruiken.
                      Een tip voor onder de kerstboom: "het Adobe Photoshop Lightroom 2 boek voor digitale fotografen" van Scott Kelby (oa in standaard boekhandel). Is echt een super boek om alles uit je RAW te halen via LR2.
                      En veel beter dan het boek "berwuster en beter werken met Lightroom 2" van Dhaeze en Frederiks. Dat is maar om zo te laten.

Mvg

Franky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
                        Stef,

wat Gijs deed is eigenlijk wat mijn aandachtspuntjes waren.
                        Maar ik zou niet zelf aan je foto's werken.
                        Je ziet het zelf wel dat dit eigenlijk meer uit je opname haalt dan je op het eerste zicht denkt dat er maar inzit. En dat is een belangrijk gegeven.
                        Indien ja altijd in RAW werkt, kun je alle informatie uit je opname knijpen.
                        En dan op de goede manier gebruiken.
                        Een tip voor onder de kerstboom: "het Adobe Photoshop Lightroom 2 boek voor digitale fotografen" van Scott Kelby (oa in standaard boekhandel). Is echt een super boek om alles uit je RAW te halen via LR2.
                        En veel beter dan het boek "berwuster en beter werken met Lightroom 2" van Dhaeze en Frederiks. Dat is maar om zo te laten.

Mvg

Franky
                        Inderdaad een goede tip LR heb ik ondertussen al nu nog mee leren werken daar zal het boek dan weer goed voor zijn , ik ga er werk van maken..
                        Canon EOS 450D

Lens 18/55 - 55/250

Comment

Working...
                        X