Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap - Froidchapelle, België

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Landschap - Froidchapelle, België

Hallo allemaal,

Mijn tweede post op dit forum, en, deze keer een foto. Deze foto heb ik getrokken in Froidchapelle, reeds een hele tijd geleden (oktober 2006), met het toestel van een familielid (Nikon D200). Toen was ik nog niet bezig met fotografie, eigenlijk nog maar sinds enkele weken, maar heb wel steeds interesse gehad!

Shutter speed: 10/1000sec - F-stop: f/7,1 - ISO: 200
    Focal lenght: 20mm - No Flash - Metering mode: Pattern

Alle commentaar is in elk geval méér dan welkom.

Frederik.

PS: Inmiddels beschik ik zelf ook over een bescheiden toestel: een Canon Powershot G10. Een reflexcamera volgt nog, maar eerst nog wat sparen...
    Last edited by fredduc; 10 december 2009, 22:59.

Re: Landschap - Froidchapelle, België

Oorspronkelijk geplaatst door fredduc Bekijk bericht
    Inmiddels beschik ik zelf ook over een bescheiden toestel: een Canon Powershot G10
    Zo bescheiden is een G10 niet hoor , de G9,10,11 zijn de beste compact toestellen van Canon .

In je foto mis ik wat scherpte naar achter toe , ook je lucht vind ik wat overbelicht .

Vraagje werk je in RAW?

Groeten

Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

We zien een moddervlakte met wat onbestemde voorwerpen, als die het onderwerp zijn mogen ze beter in beeld.

Comment

ZAPPA ==> Persoonlijk vond ik dat "onbestemde" net aantrekkelijk, maar dat is persoonlijk. Mijns inziens moet een beeld niet altijd duidelijkheid oproepen, daar een sfeerschepping ook veelbetekenend kan zijn. Maar, er is wel een link met het zogenaamde (!) onderwerp, en dan ga ik in op de terechte opmerking van JOERI ==>

JOERI ==> Scherptediepte: daar heb ik inderdaad niet genoeg op gelet (toen wist ik er nauwelijks iets over, spijtig genoeg).

Overigens, ik ben eens gaan kijken op jouw site en heb reeds heel wat bijgeleerd, en, nu gaan oefenen is mijn conclusie dus! Leuke website en leerrijke commentaren.

RAW => sinds kort "werk" ik met RAW. Daar ik nog maar pas die aankoop van de G10 heb gedaan, en, nog maar pas actief bezig ben met fotografie, heb ik dus nog veel te leren (gelukkig maar!), en, het woord RAW kende ik enkel uit het woordenboek, maar niet als term om een formaat te beschrijven (a raw material kende ik wel => er is eigenlijk wel een verband, vind je ook niet?).

In elk geval: met RAW heb je duidelijk meer mogelijkheden (bewerkingsmogelijkheden dus). Ik zal eens voorbeelden posten die gebaseerd zijn op RAW (voorbeeld na
        omzetting van het RAWbestand dus - hum, overbodige informatie op dit forum).

Comment

Working...
        X