Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allereerste avondshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allereerste avondshoot

    wat kan ik hieraan nog verbeteren, is het iets of is het niets?
    Groetjes Kevin

  • #2
    Re: Allereerste avondshoot

    ik vind het heel geslaagd, mooie foto!
    Ik zou wel de delen van de brug bovenaan en rechts wegsnijden ...
    Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
    www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

    Comment


    • #3
      Re: Allereerste avondshoot

      mooie opname, goed scherp, de spiegeling van de lampen doet het heel goed.
      Maar, voor mij, veel te oranje. Zie je vaak in avondopnames maar mij persoonlijk kan het niet bekoren. Maar goed dat smaken verschillen.
      Als het je bedoeling was om sterren rond de lampen te maken is dat prima gelukt.
      Dit kun je vermijden door:
      1. diafragma een stuk groter te nemen
      2. UV filter van je lens halen (als die er op zat)

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Allereerste avondshoot

        Ik denk dat het oranje vooral te maken heeft met de mist op het water en de oranje straatlampen. Over de brug ben ik het zeker eens maar als ze weg is gaat hij te bekrompen uitkomen denk ik.
        Alvast bedankt voor de reacties.
        Groetjes Kevin

        Comment


        • #5
          Re: Allereerste avondshoot

          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          mooie opname, goed scherp, de spiegeling van de lampen doet het heel goed.
          Maar, voor mij, veel te oranje. Zie je vaak in avondopnames maar mij persoonlijk kan het niet bekoren. Maar goed dat smaken verschillen.
          Als het je bedoeling was om sterren rond de lampen te maken is dat prima gelukt.
          Dit kun je vermijden door:
          1. diafragma een stuk groter te nemen
          2. UV filter van je lens halen (als die er op zat)

          Groeten, Bert
          Sluit me hierbij aan. Het oranje stoort mij ook.
          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
          website fotoblog

          Comment


          • #6
            Re: Allereerste avondshoot

            Oorspronkelijk geplaatst door kevin_83 Bekijk bericht
            Ik denk dat het oranje vooral te maken heeft met de mist op het water en de oranje straatlampen. Over de brug ben ik het zeker eens maar als ze weg is gaat hij te bekrompen uitkomen denk ik.
            Alvast bedankt voor de reacties.
            je hebt gelijk wat betreft de kleur. Je camera ziet de werkelijkheid en dat is heel wat anders dan wat onze ogen zien.
            Toch geef ik er de voorkeur aan om zoveel mogelijk weer te geven wat mijn ogen zien en dat is meestal iets heel anders.
            Als je in RAW gewerkt hebt kun je de kleur (witbalans) aanpassen zoals je wil en zoals je zelf gezien hebt. Als je in JPEG gewerkt hebt zijn de mogelijkheden achteraf beperkt maar moet je experimenteren met de witbalans instellingen van je camera.

            Maar toch, ga zo door.

            Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment

            Working...
            X