Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laatste Fotoresultaten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laatste Fotoresultaten

Sinds medio oktober enthousiast aan het fotograferen geslagen met mijn pas gekochte Fujifilm Finepix S2000HD. Rustig aan het oefenen geslagen en langzaam kwamen er toch redelijke resultaten tussen. Nog lang niet te vergelijken met een doorgewinterde fotograaf, maar voor mij al een hele troef.
    De Fujifilm wordt deze week ingeruild voor een Nikon D50, dus werd het ook tijd om mijn fotoresultaten eens bloot te stellen aan een technisch oog.

Schroom niet om te reageren, een ongezouten mening is van harte welkom!

Eigen Commentaar: Storende riem, maar hondje heeft neiging tot weglopen.

Eigen Commentaar: Oorbel hangt niet recht.

Last edited by Avalon_; 8 december 2009, 17:52.

Re: Laatste Fotoresultaten

een tip voor de eerste foto: laat de riem van de hond losser hangen, eventueel tegen de grond. Dan zal die al iets minder storen en je kan hem ook nog wegclonen in photoshop of zo.
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Bedankt voor de tip! Ik heb hier Paint Shop Pro X2 maar het echt netjes wegklonen krijg ik nog niet netjes voor elkaar. Dus ik heb hem eerst maar zo gelaten.

Comment

Ben zelf beginner dus ik ga niet echt technisch kunnen zijn. Je mag foto's groter posten tot 900 pixels langste zijde. Dat maakt het voor de doorgewinterde commentatoren (Bouk en Co) iets makkelijker om je te helpen omdat het beter kijkt.
        Mijn mening : foto 1 de leiband en de donkere vlek waar de snoet is vind ik een minpunt. Foto 2 is best ok (mijn mening) - foto 3 : meer met de DoF spelen zodat de achtergrond waziger wordt.
        Blijven oefenen en posten.
        Groetjes,
        Paulusz

Comment

Ik ben ook nog maar net met fotografie bezig, dus misschien is mijn mening maar weinig waard, maarjah

Op de eerste foto is al genoeg commentaar gegeven, dus die laat k even
          De tweede, is egt zeer mooi, maar je had (wat mij betreft) toch iets meer van het voorhoofd mogen laten zien.
          Van de derde is de compo wat eenvoudig, maar voor de rest is die wel ok
          (je kan er misschien best voor zorgen dat de horizonlijn niet zo door het gezicht van het paard loopt )

Grts
          Kiekefreak

Comment

@Paulusz: Ik zal ze vanmiddag grote posten, heb ze van hyves afgehaald maar kan ze wel even apart uploaden op imageshack. Ook foto 3 zal in nog even door het bewerkingsprogramma schuiven. Ik heb nog geen spiegels dus is het voor mij moeilijk om een onderwerp 'los' te laten komen van de achtergrond.

Kiekefreak: Bedankt voor je reactie! Ik heb er inderdaad moeite mee om de horizon fijn de kunnen plaatsen. Had deze op foto 3 lager of hoger gemoeten?

Comment

Foto's staan er inmiddels in groter formaat op!

Comment

Working...
              X