Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
... als beginner heb je wel al en behoorlijke uitrusting als ik dat zo lees in je trailor ....
dit is vast niet je beste foto .. deze foto mist denk ik scherpte .. de kleuren lijken me wat grauw maar dat kan best wel een goeie weergave zijn van die omgeving en de tijd van het jaar. Er zit helaas niet veel contrast in de lucht - dat is jammer want dat had de foto nog wat punch kunnen geven.
op de compo valt niet veel aan te merken.
maar zoals mijn voorgangers al aangehaald hebben: de scherpte is niet optimaal en hij is een beetje flets en dat zou met jouw "beginners" uitrusting (nou ja) toch beter moeten kunnen.
Als je de camera op "automatisch" hebt staan dan snap ik het wel. Kiest dan een algemene scherpte en belichting en met dit soort opnames is dat meestal niet de beste keus.
- Op diafragma voorkeuze zetten voor de scherpte diepte (klein diafragma)
- scherpstellen op 1 punt, in dit geval het hek.
- belichting mag 1 of een halve stopt terug
- bij nabewerking het contrast een beetje opschroeven.
de laatste 2 punten kun je nog aanpassen, voor de eerste 2 zul je terug moeten.
Comment