Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maastricht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Maastricht

Zondag wat rond gewandeld in Maastricht, het zijn mijn eerste foto's hier met mijn nieuwe toestel. Valt het wat mee? Met dank aan Moke voor het lenen van zijn statief.

Last edited by scaniajos; 4 december 2009, 20:38.

Re: Maastricht

Oei, niemand ?

Comment

ik vind ze goed. Mijn technische kennis is nog veel te miniem om jou nuttige tips te kunnen geven. Misschien in de eerste het water op laagste niveau wat overbelicht
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

eerste: water overbelicht.
        tweede: witballans heeft niet goed gewerkt.
        derde: de beste, wel wat jammer van de opvallende fiets in de achtergrond en had wat meer ruimte onderin mogen hebben.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben hier komen kijken door je titel. Maar ik zie Maastricht niet.
          Daarmee bedoel ik niet een toeristenplaatje of een postkaart. Maar een link met Maastricht.

En verder volg ik zo'n beetje de vorige commentaar. Niet om volgzaam te zijn maar waarom het twee keer vermelden.
          Flickr één
          Flickr two

Comment

Hoi,

Bouk heeft goede punten, maar misschien is een beetje uitleg daarbij niet verkeerd.
            Foto nr. 1 : je hebt goed gezien dat je met een lange sluitertjd het water mooi kan vastleggen. Echter: als je zo'n lange sluitertijd gebruikt, komt er veel licht op je sensor en krijg je idd last van overbelichte (witte uitgebrande delen, waar geen data meer op staat) Ik weet niet of de 450D een ISO 100 kent, maar de ISO zou ik hier zo laag mogelijk zetten en het diafragma nog wat knijpen. F/4.5 is een te groot diafragma bij zo'n sluitertijd....daarnaast is je scherptediepte (het deel wat scherp op de foto is) ook veel kleiner bij een groot diafragma. Ik zou hem gerust naar f/11 zetten bv (check je histogram)

Foto nummer 2 vind ik erg leuk, maar inderdaad...de witbalans zit niet lekker. Ik zie dat je de WB op automatisch hebt staan, misschien even aanpassen? Je kan dit vaak in een bewerkingsprogramma nog goed krijgen, zeker als je in RAW schiet ipv jpg. De foto (een flinke crop neem ik aan?) is ook niet echt lekker scherp.

Foto nr3: Dit is nu zo'n mooi plaatje die alle aandacht verdient. De aandacht wordt hier een beetje afgeleid door de knalgele fiets achter het hoofd van meneer. Een ander standpunt had dit misschien kunnen voorkomen. Iets meer ruimte boven het hoofd en onder de voeten geven een mooiere compositie.

Succes en kom maar op met andere foto's

Comment

Working...
            X