Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vederlicht gevangen - hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vederlicht gevangen - hulp gevraagd

HIeronder twee ontwerpjes.
    Welke krijgt de voorkeur ?
    Tips , commentaar ?
    Hulp hierbij gevraagd : ik zou nog een verticale en een horizontale lijn willen plaatsen langs de rechterzijde en de onderkant. Ik loop momenteel hopeloos vast in Photoshop Elements. Iemand die mij een tip kan geven hoe het wel kan lukken ? Alvast bedankt hiervoor.

Bedankt voor het kijken, deka

There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Vederlicht gevangen - hulp gevraagd

ik kan je niet helpen met de lijnen maar voor mij is de foto in zwart-wit duidelijk de beste
    knappe foto trouwens, mag ik vragen hoe je dat precies gedaan hebt?

Comment

een beetje jammer van de reflectie.
      Mijn voorkeur gaat ook naar de eerste.

Ben ook wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Hoe het in PS-Elements precies moet weet ik niet, maar ik veronderstel dat het niet wezenlijk zal verschillen van PS.
        1. maak een nieuwe laag aan, boven op de fotolaag
        2. kies het penseelgereedschap
        3. stel de dikte in waarin je de lijntjes wenst
        4. kies de kleur waarin je de lijntjes wenst
        5. zet de cursor op het beginpunt waar je de lijn wil laten starten en 'klik'
        6. (op Mac) druk op de shifttoets (en houd deze ingedrukt) en klik op de plaats waar je het eindpunt van de lijn wil (voor PC zal het misschien een andere toets zijn, even uitproberen)
        Herhaal stappen 5 en 6 voor de 2de lijn.

Doordat je op een aparte laag werkt kan je deze volledige laag nog verschuiven (met het verplaatsingsgereedschap) zodat je de lijntjes precies op de juiste plaats kan zetten.
        Succes
        Guy
        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

dan moet je wel de 2de lijn ook in een aparte laag maken, anders kan je ze niet afzonderlijk van elkaar verschuiven
          Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Tenzin;
            knappe foto trouwens, mag ik vragen hoe je dat precies gedaan hebt?[/QUOTE]

KatrienD
            een beetje jammer van de reflectie.
            Mijn voorkeur gaat ook naar de eerste.

Ben ook wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt :

Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
            Hoe het in PS-Elements precies moet weet ik niet, maar ik veronderstel dat het niet wezenlijk zal verschillen van PS.
            1. maak een nieuwe laag aan, boven op de fotolaag
            2. kies het penseelgereedschap
            3. stel de dikte in waarin je de lijntjes wenst
            4. kies de kleur waarin je de lijntjes wenst
            5. zet de cursor op het beginpunt waar je de lijn wil laten starten en 'klik'
            6. (op Mac) druk op de shifttoets (en houd deze ingedrukt) en klik op de plaats waar je het eindpunt van de lijn wil (voor PC zal het misschien een andere toets zijn, even uitproberen)
            Herhaal stappen 5 en 6 voor de 2de lijn.

Doordat je op een aparte laag werkt kan je deze volledige laag nog verschuiven (met het verplaatsingsgereedschap) zodat je de lijntjes precies op de juiste plaats kan zetten.
            Succes
            Guy
            Hallo TenZin, Katrien, Guy

Guy, bedankt voor de beknopte uitleg, ik probeerde het al vlug eens uit. En het lukt.
            Nna het plaatsen van de vraag om hulp heb ik zelf nog wat gezocht en gekeken via help. Op die wijze ook iets gevonden waarmee het ook kon. Ik zal nu zelf een beetje moeten ondervinden wat het vlotst werkt.

Tenzin, Katrien,
            Ik vrees dat ik een beetje van de "magie" zal wegnemen als ik uitleg hoe de foto gemaakt werd. Maar allé, hier gaan we dan : de veer zit in de mondgeblazen bal. De kerstbal lag op een plaat die bekleed was met zwart fluwelen stof waarop zilverglitters lagen. Daarna het hele huis rondgelopen om belichting en mate van reflectie naar mijn gedacht te krijgen. Ik probeerde om zo min mogelijk reflectie mee te krijgen, maar slaagde daar inderdaad niet helemaal in.
            Hopelijks is dit een antwoord op jullie vraag ?
            ALvast bedankt om even te kijken en te reageren, deka

Comment

van die veer dacht ik al zoiets dat het een kerstbal was, maar van de achtergrond kon ik het niet uitvissen. Heeft toch een beetje het effect dat de veer in een luchtbel zweeft ipv een bal die op een doek ligt, dus je magie is niet volledig verdwenen, zelfs met uitleg.

Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrienD Bekijk bericht
                van die veer dacht ik al zoiets dat het een kerstbal was, maar van de achtergrond kon ik het niet uitvissen. Heeft toch een beetje het effect dat de veer in een luchtbel zweeft ipv een bal die op een doek ligt, dus je magie is niet volledig verdwenen, zelfs met uitleg.

Bedankt
                Katrien,
                Blij dat het " magische " gevoel nog blijft. 'k Verkoos deze foto uit een reeks van vele, juist omwille van dit " magische " effect dat je hierboven beschrijft.
                Groeten, deka

Comment

en ik vind dat het de foto alleen nog maar sterker maakt na de uitleg!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tenzin Bekijk bericht
                    en ik vind dat het de foto alleen nog maar sterker maakt na de uitleg!
                    Tenzin,

Thanks ...
                    deka

Comment

Working...
                    X