Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enkele foto's (aardbeien, Congo en Gent)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• enkele foto's (aardbeien, Congo en Gent)

'k heb 3 foto's willekeurig uit mijn mapje gehaald, er volgen er nog (maar er mogen maximum 3 foto's per topic, en één topic per dag.. dus tjah)

Ik wil heel graag weten wat jullie ervan vinden, ik weet dat ik nog heel veel moet leren, maar daarom ben ik ook hier.
    Ik wil meer dan alleen op een knopje drukken, en daarom toon ik wat foto's. Ik hoop dat ik hier veel opbouwende kritiek
    kan ontvangen om zo beter en inventiever te worden.

Camera-instellingen enzo kan ik jullie niet geven, want de foto's zijn al een tijdje geleden gemaakt en ik ben ook nog een noob
    in die wereld van technische specificaties, dus sorry!

Bedankt in ieder geval om de moeite te doen dit al te lezen

aardbeien (in mijn tuin in de zomer)

Congo.

In Gent, op een redelijk koude dag ...

Re: enkele foto's (aardbeien, Congo en Gent)

Foto 1 : technish ok, maar niet boeiend
    Foto 2: mooie compo, het onderwerp mocht strakker gekaderd worden (dan was het misschien mogelijk om wat storende elementen rondom te vermijden), mocht iets scherper ook.
    Foto 3 : veel te grauw, oplichten niet mogelijk ?

Comment

Ik begrijp dat je bij foto 2 zegt dat er storende elementen weg moeten, maar dit is geen modellenfoto ofzo, je passeert er, je ziet het en je neemt er snel een foto van. De Congolezen waren er over het algemeen niet zo tevreden mee dat we foto's namen, 't gaf hen een gevoel van ramptoerisme (en terecht, ik heb uit respect er ook niet erg veel foto's genomen).

Wat ik dus bedoel is dat ik niet mooi op mijn gemak eventjes wat instellingen van mijn fototoestel heb gezocht, de storende elementen van de achtergrond kon ik niet eventjes wegleggen... Maar ik begrijp je mening en zal er in het vervolg rekening mee houden.

Comment

1 en 3: vind ze persoonlijk niet echt boeiend
        2 : gaf hen mss n gevoel van ramptoerisme maar resultaat is allerminst n ramp
        Prachtig beeld vh kindje, zou alleen bovenaan croppen tot net boven het hoofdje.
        grtjs,
        AmaZony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elliekeh Bekijk bericht
          Ik begrijp dat je bij foto 2 zegt dat er storende elementen weg moeten, maar dit is geen modellenfoto ofzo, je passeert er, je ziet het en je neemt er snel een foto van. De Congolezen waren er over het algemeen niet zo tevreden mee dat we foto's namen, 't gaf hen een gevoel van ramptoerisme (en terecht, ik heb uit respect er ook niet erg veel foto's genomen).

Wat ik dus bedoel is dat ik niet mooi op mijn gemak eventjes wat instellingen van mijn fototoestel heb gezocht, de storende elementen van de achtergrond kon ik niet eventjes wegleggen... Maar ik begrijp je mening en zal er in het vervolg rekening mee houden.
          Absoluut, je kan de foto echter ook achteraf bijsnijden hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elliekeh Bekijk bericht
            ...

Camera-instellingen enzo kan ik jullie niet geven, want de foto's zijn al een tijdje geleden gemaakt en ik ben ook nog een noob
            in die wereld van technische specificaties, dus sorry!
            Alle camera-informatie is nog aanwezig in je foto's, hoor. Op Mac gebruik ik Reveal om de z.g. EXIF-waarden te bekijken, op PC zullen daar ook wel progjes voor zijn, niet?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

zijn deze dan beter? ik weet zelf niet goed wat beter is en wat niet Jullie zijn de experts

Comment

Expert, verre van...maar die leuke knul komt er beter uit.

Comment

Zappa heeft een punt met de uitsnijding, dat komt , naar mijn mening, vooral omdat de compo van de foto niet lekker is. Het jongetje kijkt ietwat naar rechts en zit strak tegen het rechterkader aan.
                  Ik wil niet bot doen, maar de basis van de foto is niet goed genoeg om er echt een goede foto van te maken. Dat komt vooral door het gemis aan scherpte op het jongetje.

Foto nr 1: Niet erg boeiend om naar te kijken. Er is geen compositie, waardoor er geen evenwicht zit in de foto.

Foto nr.3: ik ben benieuwd hoe je deze zelf vindt als je er echt kritisch naar kijkt? Op mijn scherm is de foto akelig donker en snap ik niet goed wat je nu echt in beeld wilde brengen.

Comment

ik vind het ook heel jammer dat het jongentje naar rechts kijkt en ik een foto maar kon nemen van de linkerkant, maar spiegelen helpt natuurlijk niet, en alleen het jongentje spiegelen, dat wordt prutsen in photoshop...

Monica, kan je me dan wat tips geven om composities beter te maken, eventwicht te plaatsen in mijn foto's? Ik ben hier om te leren

Comment

Ideaal wordt het niet, maar dit is wat ik er van heb gemaakt (in een paar minuten, dus met wat aandacht is er meer uit te halen)

Let niet op de slechte kwaliteit, dat komt omdat ik je foto moest downloaden, bewerken en weer uploaden.

Als je wilt kan ik je per pm wel wat tips en adviezen geven

succes!
                      (btw, als je de foto niets vindt, verwijder ik 'm weer)

Comment

tips en adviezen zijn altijd welkom
                        De bewerkte vind ik niet zo mooi door die opvallend lichte vlek op zijn gezichtje, maar 't geeft wel al een betere sfeer denk ik. Dank jullie in ieder geval al voor tips en commentaar.

Comment

Working...
                        X