Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportfotografie (badminton) - eerste keer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sportfotografie (badminton) - eerste keer

Graag jullie reacties!!!

Alle foto's genomen zonder flits, ISO 1600, f/2.8, 1/160s met een 60mm EF-S Macro lens
    Het volledige album: hier!

De foto's zijn niet langer on-line! Klik hierboven op de link om de andere foto's te zien!
    Last edited by Threesa; 14 juni 2010, 19:05. Reden: Foto's niet langer on-line...

Re: Sportfotografie (badminton) - eerste keer

Ze missen alle drie wat scherpte, kon je niet sneller dan 1/160 ?
    3 is lelijk door de persoon die er achter staat, de andere twee zijn o k qua compo.

Comment

inderdaad, de volgende keer nog een kortere sluitertijd gebruiken (1/250 indien mogelijk?) en dan ga je foto's veel scherper zijn
      eerste foto vind ik wel knap qua compositie

Comment

de eerste is inderdaad een hele mooie actiefoto, enkel jammer dat de voet er net niet helemaal opstaat (en de scherpte ntrlk)
        http://www.maartendenolf.be

Comment

Leuke composities. De shuttle er ook bij en je kunt zien wat de sport is.

De sluitertijd zal toch naar 1/400 moeten om een aanvaardbare scherpte te krijgen.
          Groetjes, KC
          www.sportbeelden.com

Comment

1 en 2 is leuke compo.
            alleen mogen ze flink wat scherper, en de kleuren vind ik wat flets.

gr
            marco

Comment

Ik volg Marco, met nog de opmerking erbij dat de eerste en tweede foto nog wel wat rechtgezet mogen worden...

Jacobus
              Zenfolio

Comment

Ik denk dat hier alles over gezegd is, foto's kunnen inderdaad een stuk scherper, misschien
                ook de kleur wat oppeppen. Eerste vind ik zelf het best, maar dat stukje ontbrekende voet
                is jammer. Bovendien had de shuttle er mogen opstaan. Foto twee heeft me dunkt nog het
                meest last van onscherpte en drie wordt helaas ontsierd door de man achter de speler.

Comment

De foto's zijn inderdaad te onscherp. Ik heb zelf ook al eens foto's van badminton in een sporthal proberen te trekken, maar ik kreeg ze ook niet scherp. iso op het maximum, en een redelijk kleine f waarde hielpen niet toen ...
                  Misschien heeft iemand tips met welke instellingen dit wel lukt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
                    De foto's zijn inderdaad te onscherp. Ik heb zelf ook al eens foto's van badminton in een sporthal proberen te trekken, maar ik kreeg ze ook niet scherp. iso op het maximum, en een redelijk kleine f waarde hielpen niet toen ...
                    Misschien heeft iemand tips met welke instellingen dit wel lukt?
                    Als ge aan't maximum van uw gear zit dan moet ge zien naar meer lichtsterke lenzen.
                    2 betaalbare opties waar ik zelf ervaring mee heb
                    Een 85mm 1.8 of 50mm 1.8 of 1.4 misschien?
                    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                    website: http://www.hung.be
                    facebook - Instagram

Comment

Working...
                    X