Mijn gedacht:
Zeker niet slecht maar ik zou ervoor proberen te zorgen dat bij een zwart-wit portret de contouren beter zichtbaar zijn door bv een lichtere achtergrond.
De linkerkant van zen gelaat is ook wat flets, waardoor de scherpte verminderd.
de reflectie in de bril is zeer storend
het belangrijkste van portretten zijn de ogen...
die zijn nu niet zichtbaar terwijl ze wel zichtbaar hadden moeten zijn
je kan vragen voor over zijn bril te kijken bv.
personelijk zou ik ook gaan voor een kleiner diafragma f8/f10
hoe ben je tewerk gegaan met je omzetting van zwart/wit?
Reflectie in de bril is inderdaad wel een beetje te fel, dit was niet zo opvallend te zien op het schermpje.
De foto is in jpeg genomen, in zwart-wit instelling van camera, dus achteraf geen omzetting.
Jpeg werd gebruik omdat het een opdracht was van avondcursus fotografie, normaal kies ik voor RAW.
Reflectie in de bril is inderdaad wel een beetje te fel, dit was niet zo opvallend te zien op het schermpje.
De foto is in jpeg genomen, in zwart-wit instelling van camera, dus achteraf geen omzetting.
Jpeg werd gebruik omdat het een opdracht was van avondcursus fotografie, normaal kies ik voor RAW.
geen slechte keuze van die cursus...
want dan kan je niet goed nabewerken
dus dan word het echt een "ik toon wat ik zie"
dus je hebt voor monochroom getrokken :-)
je had eens kunnen proberen trekken met meer contrast en een groenfilter
dan komen de rodere stukken beter tot zen recht :-)
maw meer relief in het gezicht de lippen komen beter over
en! als hij net aan zen pijp lurkt komt de gloed beter over :-)
als je de kans hebt nog eens overdoen :-)
ik kan appelboom in veel dingen volgen behalve dan kleiner diafragma? is het niet de bedoeling dat het karakter los komt van de achtergrond? dus lijkt me een logisch keuze f5.6, ik zou etzelfde doen.
Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotographyBekijk bericht
ik kan appelboom in veel dingen volgen behalve dan kleiner diafragma? is het niet de bedoeling dat het karakter los komt van de achtergrond? dus lijkt me een logisch keuze f5.6, ik zou etzelfde doen.
klein diafragma
mooi evenwijdig met de ogen en de scherpte op de ogen
alles wat ervoor en alles wat erachter zit word blur
en geeft een zeer mooi effect :-)
klein diafragma
mooi evenwijdig met de ogen en de scherpte op de ogen
alles wat ervoor en alles wat erachter zit word blur
en geeft een zeer mooi effect :-)
daar zie bv. op de cover van view wat ik bedoel :-)µ
kleine edit!
we mogen niet vergeten
hoe kleiner het fnummer hoe groter het diafragma ;-)
hoe groter het f nummer hoe kleiner het diafragma :-)
ja inderdaad hoe kleiner het nummer hoe groter het diafragma, hoe MEER scherpte dus moet je toch zeggen dat het diafragma kleiner moet? right? dus niet f8/f11 mar f4.5 of 3.5 gebruiken. (indien mogelijk weliswaar)
Het echte probleem met deze foto is in mijn ogen niet 'de reflectie in de bril', of het al dan niet te kleine diafragmagetal. Het probleem is dat de belichting gewoon niet juist zit. Deze foto heeft in mijn ogen meer contrast nodig, zonder twijfel. Het probleem is dat als we contrast toevoegen, het opvalt hoe uitgebrand de wang van de man is. Contrast bijvoegen is dus geen optie, en dat geeft de foto niet 'het'. Voor de rest wel een goed onderwerp, ook de compo bevalt me wel. Opnieuw proberen zou ik zo zeggen, als je daar de kans nog toe krijgt tenminste
"The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman websitefotoblog
Het echte probleem met deze foto is in mijn ogen niet 'de reflectie in de bril', of het al dan niet te kleine diafragmagetal. Het probleem is dat de belichting gewoon niet juist zit. Deze foto heeft in mijn ogen meer contrast nodig, zonder twijfel. Het probleem is dat als we contrast toevoegen, het opvalt hoe uitgebrand de wang van de man is. Contrast bijvoegen is dus geen optie, en dat geeft de foto niet 'het'. Voor de rest wel een goed onderwerp, ook de compo bevalt me wel. Opnieuw proberen zou ik zo zeggen, als je daar de kans nog toe krijgt tenminste
die wang is toch niet uitgebrand :s
uitgebrand = wit en bevat geen data meer
ik zie in die wang nog duidelijke verschillen
de wang is zeer licht maar niet uitgebrand
uitgebrand = wit en bevat geen data meer
ik zie in die wang nog duidelijke verschillen
de wang is zeer licht maar niet uitgebrand
Jawel, dat is ze in mijn ogen zeker wel, ook al is dat niet zo duidelijk omdat er zo weinig contrast in deze foto zit. Probeer maar eens wat contrast toe te voegen in photoshop, die witte vlek zal je zonder twijfel erg storen
"The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman websitefotoblog
Comment