Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flower

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flower

Foto 1:

Alvast bedankt voor het kijken.
    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Re: Flower

Ik mis helaas heel veel scherpte.. Probeer hem in de kern van de bloem te leggen..

De compositie is wel goed !
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
      Ik mis helaas heel veel scherpte.. Probeer hem in de kern van de bloem te leggen..

De compositie is wel goed !
      Inderdaad is de scherpte een beetje weg maar ik gebruik nog altijd een kit lens en die is niet zo heel goed in macro.
      [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Volgens mij is het een bloem, en niet eens scherp. 1/500 op 5.6, er was dus duidelijk ruimte om meer F getal te hebben.

Comment

Mis scherpte en het is alsof dat er een zware schaduw over de bloem ligt.
          Kleuren (natuurlijk wit is geen kleur), wit en kleuren een beetje opfrissen.
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Idd gemis aan scherpte, maar mij kan ook de compo niet echt bekoren.
            Smaken verschillen natuurlijk he.
            Grtjs,
            AmaZony

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk bericht
              Inderdaad is de scherpte een beetje weg maar ik gebruik nog altijd een kit lens en die is niet zo heel goed in macro.
              Ondanks z'n beperkingen, kan je met een kit-objectief perfect scherpe macrofoto's maken: klik!

Het gebrek aan scherpte ligt niet aan het objectief, maar aan de nabewerking van de foto. Een digitale foto heeft ná het verkleinen enige verscherping nodig.

Een beetje lichter gemaakt en 20% verscherpt in BDSizer:

Elk objectief heeft ook een "kortste scherpstelafstand" (zie gebruiksaanwijzing). Hou daar rekening mee, als je onderwerpen van dichtbij gaat fotograferen.

Als je deze foto niet in jouw draadje wilt, dan haal ik 'm weer weg.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
              X