Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je hebt een lens vlek in het mdden van de foto.
De bewerking is mooi maar ik merk ruis en dat hij iets te donker is naar mijn gevoel.
Contrast mag ook iets minder.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Compo is niet slecht. De golf begint links onder en voert de foto in, waardoor hij makkelijker lijkt. De volledig centrale pier, zou ik persoonlijk op 1/3de geplaatst hebben, vanaf de bovenkant, omdat dat dan de lijn is waarop je terug naar links gaat. Nu zit je met een groot vlak boven de pier, dat m.i. te weinig vertelt.
Een beetje een duaal gevoel bij het licht in deze foto... 't is heel donker allemaal, maar 't kan zijn dat je deze foto in het donker nam, en zo de situatie wou weergeven. Toch denk ik dat hij beter zou zijn als er wit in zat, zeker in 't zwart-wit. In kleur, in dit geval, kan hij m.i. zelfs nog zwaarder overkomen, omdat kleuren van wolken en lucht vaak een heel verhaal vertellen.
Dus... wat mijn betreft goed en niet-goed.
Die lensvlekken zie je zelf ook. Ik zou toch proberen van deze, volgende keer, weg te clonen, dan vermijd je al enkele makkelijke commentaren. Je kan ook je sensor laten reinigen of reinigen natuurlijk.
Ik vind dit ook iets hebben hoor, duister, wat dreigend, de vlek valt inderdaad op en is wel makkelijk weg te werken, de ruis wordt zichtbaar...ik heb ook een sony alpha 330 en dat is het belangrijkste nadeel van dat toestelletje. Had ik 3 maand geleden geweten dat dit een passie ging worden had ik meteen de 500 gekocht.
Het water kan me wel bekoren, maar de lucht (achtergrond) vind ik iets te donker.
Ook de 3 pijlers aan de horizon die zo mooi gelijk verdeeld staan, komen niet echt tot zn recht.
Dankjewel voor de tips en beoordelingen !
Ivm de bewerking: over smaak valt niet te twisten
@FestinaLente: idd, 't oogt allemaal vrij donker. Was toen ook 'n vrij donkere dag. De lucht heb ik nog wat nabewerkt omdat ik die op dat moment te licht vond en hoopte dat ik meer contrast in de zaak kon krijgen (wat niet 't geval is). De sensorvlek valt inderdaad op, maar ik ben nog niet goed thuis in het wegwerken van zo'n zaken dus had ik liever een sensorvlek dan een volledig verprutste foto. (ben aan 't oefenen, trust me)
@GillesH: jap, de ruis. Iets wat me ook is beginnen opvallen met de tijd. Maar zal ook nog heel veel aan mij liggen!
Niet slecht, maar had toch ook mijn horizon iets hoger gezet en de foto iets minder donker gezet maar meer contrast in gestoken! Misschien moet je scherm gecalibreerd worden, had dit in het begin ik fotografeerde ook dat mijn foto's die ik poste te donker waren. Met adobe GAMMA kan je dit iets beter krijgen!!!
Iets te donker, maar ik zou hem zeker niet te licht maken ook niet, anders krijg je weer een plaat zoals velen.
Ik volg mijn voorgangers ivm de horizon
Comment