Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanzicht haven El Gouna

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanzicht haven El Gouna

    Aangezien geen reactie op mijn vorige post bij architectuur zie http://forum.belgiumdigital.com/f70/...te-286475.html.
    Foto genomen tijdens vakantie Egypte (oktober), getrokken in raw, nabewerking in capture NX2.
    Contast +5, rechtgezet op de lantaarnpaal, verscherpt 20% (in BD resizen nog eens 10%). Graag jullie mening. Exif bevind zich in de foto.
    Grtn Werner.

    D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.

  • #2
    Re: Aanzicht haven El Gouna

    het wit goed onder controle hier.
    alleen de voorgrond wat donker.
    camerastand punt wat te laag, wat de meeste schepen halveert.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Aanzicht haven El Gouna

      een beetje rommelig naar mijn mening - d'r staat een mooie boot op maar je ziet hem bijna niet achter die 'kade'? voorgrond is lijkt me te donker en niet interessant.
      Je foto is wel mooi scherp en een mooie DOF.

      Groeten
      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Aanzicht haven El Gouna

        Oorspronkelijk geplaatst door Ollander Bekijk bericht
        Je foto is wel mooi scherp en een mooie DOF.
        ik volg
        into minimal techno

        Comment


        • #5
          Re: Aanzicht haven El Gouna

          Oorspronkelijk geplaatst door Ollander Bekijk bericht
          en een mooie DOF.
          een mooie DOF?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Aanzicht haven El Gouna

            Deze foto hoorde oorspronkelijk bij architectuur? In dat geval vind ik het zonde dat die grote boot voor het gebouw ligt. Ondanks dat je hebt rechtgezet op de lantaarnpalen, hellen ze nog wel iets naar rechts. Scherpte is prima! De foto lijkt een beetje blauwig, wellicht door jouw AWB, of mijn ongecalibreerde laptopscherm...


            Jacobus
            Zenfolio

            Comment


            • #7
              Re: Aanzicht haven El Gouna

              Zelf ook geen gekalibreerd scherm (oude CRT). Yacht ligt aangemeerd aan een privé eilandje midden in de haven (kon je enkel via brug naar toe). De meeste liggen naast elkaar aan de kade wat mijn inziens moeilijker is voor te fotograferen.
              De insteek over "DOF" begrijp ik ook niet goed, was althans niet mijn bedoeling een beperkte scherpdiepte te bekomen. Heb daarom ook een diafragma van F11 gebruikt.
              Bedankt Bouk voor de tip, ga bij volgende boot zeker gebruiken.
              Ook alle mensen die gereageerd hebben bedankt!
              Grtn Werner.
              D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.

              Comment


              • #8
                Re: Aanzicht haven El Gouna

                met mooie DOF bedoelde ik ook een mooie scherpte diepte, alles is van begin tot diep haarscherp. Ik weet niet wat hiermee miszegt is - was in ieder geval niet negatief bedoeld.

                Salut
                Peter

                Comment


                • #9
                  Re: Aanzicht haven El Gouna

                  Mooie foto, maar zie het wel als een vakantiekiekje. Zoals Bouk al aangaf heb je wel mooi het wit onder controle, Dat is voor sommige een grote opgave.

                  En Ollander !? Als alles haarscherp was zoals in deze foto wat je aangaf. Waarom heb ik dan toch moeite met het lezen van de tekst boven op het hotel ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanzicht haven El Gouna

                    Oorspronkelijk geplaatst door werner7385 Bekijk bericht
                    En Ollander !? Als alles haarscherp was zoals in deze foto wat je aangaf. Waarom heb ik dan toch moeite met het lezen van de tekst boven op het hotel ?
                    Lijkt me simpel, de foto heeft aan kwaliteit ingeboet omdat hij waarschijnlijk van RAW naar jpg werd verkleint en dan verlies je veel scherpte. Allicht dat als je die foto nu sterk inzoomt dat je die scherpte mist. Volgens mij - en dat is persoonlijk - is de foto best scherp zelfs zoals hij er nu in staat - ik heb al (veel) slechter gezien in deze rubriek.

                    Nu ben ik natuurlijk maar een beginner hey

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanzicht haven El Gouna

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ollander Bekijk bericht
                      met mooie DOF bedoelde ik ook een mooie scherpte diepte, alles is van begin tot diep haarscherp. Ik weet niet wat hiermee miszegt is - was in ieder geval niet negatief bedoeld.

                      Salut
                      Peter
                      Hoi Peter,

                      Je hebt er helemaal niks mee mis gezegd. Idd bedoel je hiermee de scherpdiepte en heb je helemaal gelijk...maar was het gewoon als men het had over een mooie DOF dat er hiermee een beperkte scherpdiepte werd bedoeld.
                      http://forum.belgiumdigital.com/f74/...ng-286530.html.. zoals op deze foto.
                      Vind het althans een compliment voor de kitlens van Nikon.
                      Ben zelf ook een beginner/amateur, respecteer zekers je mening...stel het enorm op prijs dat je de moeite hebt genomen om te reageren.

                      Grtn,
                      Werner.

                      Grtn Werner
                      D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.

                      Comment

                      Working...
                      X