Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine spruit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine spruit

    ondertussen al weer een hele tijd geleden dat ik nog eens iets gepost heb...
    bij deze







    alvast bedankt voor de reacties,

    groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: kleine spruit

    Met tegenzin want ik maak me er niet populair mee : ik vind eigenlijk geen enkele van deze foto's mooi. Jammer, maar het is de waarheid.

    Comment


    • #3
      Re: kleine spruit

      één is een foto van dertien in een dozijn.
      drie is gewoon.
      Twee is zeker niet slecht.
      omdat ze niet de pretentie heeft om mooi te zijn: harde belichting, brievenbus en verlichting die daar om aandacht schreeuwen, de electriciteitsdraden op de voorgrond.
      Een foto met inhoud, wat doet dat meisje daar in dat portaal?

      Comment


      • #4
        Re: kleine spruit

        opnamen hebben een groot jaren 50/60 gehalte en dat mag je zien als een compliment hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: kleine spruit

          bedankt voor de opbouwende commentaren

          groeten, Marc
          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

          Comment


          • #6
            Re: kleine spruit

            Ik volg Control-Z gedeeltelijk...
            1ste foto :
            - zwart/wit is wat grijsjes, alsook het oogwit, dat normaal wit is. Deze foto kan je m.i. nog ietwat sterker maken, door de levels wat bij te trekken. Misshcien één van 13 in een dozijn, maar niet slecht gedaan, goed scherpgesteld en voldoende scherptediepte.
            2de foto :
            - verhaal heeft deze foto inderdaad, en ik zie 't er ook in, maar dan moet je de foto ook als verhaal zien, en het is m.i. geen foto van je kleine spruit, die opgezogen is in het verhaal en er niet herkenbaar op staat.
            3de foto :
            Niet echt spannend, centrale compo, vlakke belichting (kan niet anders bij rechtstreeks on-camera-flitsen), maar ik denk dat je door andere camerainstellingen, bij het flitsen, heel andere resultaten kan krijgen, waardoor je de achtergrond ook mee krijgt. Maar om daar meer over te zeggen, had ik graag de instellingen gekend, waarop deze genomen is, en als hij gemaakt is met de interne flitser, dan zijn de mogelijkheden al veel beperkter.
            Wat ze doet is vrij typisch, en op de foto zie je ook waar het gebeurt... en dat kon je meer glans geven, door dat beetje rommel op de voorgrond, niet bij in de foto te nemen.

            Mvg

            Chris

            Comment


            • #7
              Re: kleine spruit

              ivm de titel: ik wist niet goed welke titel aan de foto's te geven, aangezien het over mijn kleine spruit ging..... foto's zijn trouwens genomen in Aken aan de Dom, alles stond al klaar voor de kerstmarkt die dit weekend begint.

              ivm het gebruik van de flitser: heb enkel de interne flitser, en hier ben dan ook nog echt een leek in, meeste foto's die ik tot nu toe getrokken heb zijn bij daglicht,

              Thx voor de goeie opmerkingen, hier leren we weeral wat uit.

              groeten, Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: kleine spruit

                Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                ivm het gebruik van de flitser: heb enkel de interne flitser, en hier ben dan ook nog echt een leek in, meeste foto's die ik tot nu toe getrokken heb zijn bij daglicht,
                De interne flitser geeft je beperkingen, maar geeft je toch mogelijkheden om heel wat licht te maken, door ietwat te spelen met sluitertijd en iso's.
                Stand M, diafragma kiezen en 2 tot 3 stops onderbelichten, door te spelen met de sluitertijd. Je kan op 1/5de van een seconde perfect scherpe foto's maken, van iets dat de flash moet belichten. Zet de lichtmeting op centraal of spotlichtmeting, en meet en stel scherp op je onderwerp. Je hoeft vaak de ISO's zelfs niet erg op te trekken.

                Als het niet duidelijk is... oefenen en experimenteren.

                Mvg

                Chris

                Comment


                • #9
                  Re: kleine spruit

                  Jammer maar persoonlijk kunnen ze me niet echt bekoren....
                  AmaZony

                  Comment

                  Working...
                  X