Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 Nieuwe testjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 Nieuwe testjes

Even kijken hoe deze test foto's eruit komen hier. Deze zijn in RAW geschoten en zien er op men pc goed uit. Nu als ik deze op bv Netlog ofzo zet worden ze ineens een stuk bleker en zie je ineens heel het fel het kwaliteit verlies. Dat had ik eerst in Jpeg nooit... Kan dit zijn dat het komt omdat deze foto's groter zijn en dat dan netlog veel feller gaat comprimeren en dan ook de kwaliteit omzeep helpt? Iemand hier een duidelijk antwoord op of ervaring mee?

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Re: 3 Nieuwe testjes

Naar mijn bescheiden mening :
    Compo. 2 x goed , tot zeer goed zelfs
    F1 ietse te grijs , zeker wit van de ogen mag witter !
    F2 ik houd niet van glamourfotografie ( zo van die plastieken gezichten ) maar hier zou ik wel die 2 vlekjes op haar rechter wang ( links op beeld ) wegshoppen
    F3 hier de ogen een tikkeltje witter , en die hand ???
    Die hand , kan veel over gezecht worden ??

Op die enkele kleine details na , mooi !

mvg

Rudy

Comment

ik volg de voorganger kwa commentaar...

de rest is mooi

ook ben je beter dat je je foto's zelf verkleint....
      bv. met BD-sizer (gratis tool)
      zo kan je bijscherpen en het verkleinen zelf in de hand nemen
      netlog,photobucket en dergelijk verkleine automatisch en die kijken naar de KB's ;-)
      dus zeer lage kwaliteit....

buiten het fotografische...

kwil het model niet beledigen
      ik zou de tattoo's achterwege laten...
      niet omdat ik anti tattoo ben.
      het zijn niet bepaald meesterwerkjes
      kdurf zelfs zeggen monsterachtig: botte punten ,uitlopers noem maar op
      omdat ik een tattoo fanaat ben zorgt dit voor mij personelijk voor een minpunt

nu een oude versleten tattoo op een oude vent vind ik wel weer kunnen
      maar zoiets op een jonge vrouw :-(
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Foto 1 Je moet een keuze maken. Of te tatoo's of het gezicht.
        Nu trekt het gezicht door de blik teveel aandacht en dan werken de tatoo's eerder storend. Een beetje afgewende blik had het voor mij beter gedaan tesamen met de tatoo's

Foto 2 Ik vind dat hier de boezem te is, Wederom als in fo 1 lijdt de boezem af van het gezicht.

Foto 3 Door het groot stuk lichaam dat je laat zien wordt het voor mij een kramachtige pose
        Scherpte zit in de 3 goed.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

leuke lekkere ongekunstelde reeks.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            leuke lekkere ongekunstelde reeks.
            grt,bouk.
            Nou dankjewel voor je toffe comment...

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
              Even kijken hoe deze test foto's eruit komen hier. Deze zijn in RAW geschoten en zien er op men pc goed uit. Nu als ik deze op bv Netlog ofzo zet worden ze ineens een stuk bleker en zie je ineens heel het fel het kwaliteit verlies. Dat had ik eerst in Jpeg nooit... Kan dit zijn dat het komt omdat deze foto's groter zijn en dat dan netlog veel feller gaat comprimeren en dan ook de kwaliteit omzeep helpt? Iemand hier een duidelijk antwoord op of ervaring mee?
              Heeft waarschijnlijk te maken met het ingesloten profiel. Je maakt waarschijnlijk foto's met Adobe RGB en bewerkt de foto's met het profiel Adobe RGB. Aan het eind van de bewerkingen dien je het profiel om te zetten naar sRGB (en eventueel nog wat correcties aanbrengen). Op Internet is de standaard sRGB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                Heeft waarschijnlijk te maken met het ingesloten profiel. Je maakt waarschijnlijk foto's met Adobe RGB en bewerkt de foto's met het profiel Adobe RGB. Aan het eind van de bewerkingen dien je het profiel om te zetten naar sRGB (en eventueel nog wat correcties aanbrengen). Op Internet is de standaard sRGB.
                Kan ik dan ook niet gewoon geheel in sRGB werken? Want je werk dan een gehele foto af naar je zin en dan uiteindelijk ziet hij er niet uit omdat het profiel nie klopt . Is daaro ook dat ik het nou probeer met verschillende die er bij ij goed uitzien. Want als je ze bv op Netlog ofzo zet dan is het helemaal een rap. Met verkleinen vande Netlog site schiet er niet meer vaan van over. Dat viel nog mee toen ik enkel in Jpg werkte maar van RAW naar Jpeg en dan Netlog dan is het omzeep...

Thx voor de reactie trouwens

Comment

Ik vind de tweede foto de beste. Het meisje heeft een mooie uitstraling (heel naturel) en dat heb jij mooi vastgelegd

pablo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pabl0°D Bekijk bericht
                    Ik vind de tweede foto de beste. Het meisje heeft een mooie uitstraling (heel naturel) en dat heb jij mooi vastgelegd

pablo
                    Dankjewel tof om te horen...

Comment

Vooral die eerste is mooi gedaan!
                      Canon EOS 350D
                      www.mariekepenne.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MariekeP Bekijk bericht
                        Vooral die eerste is mooi gedaan!
                        Dankjewel, het was voor haar de eerste keer en ze was toch nog een beetje nerveus ...

Comment

hoe bekom je zo'n zwarte achtergrond is dit getrokken bij een zwarte achtergrond of is dit door speciale instellingen dat je dit verkrijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purpleangel Bekijk bericht
                            hoe bekom je zo'n zwarte achtergrond is dit getrokken bij een zwarte achtergrond of is dit door speciale instellingen dat je dit verkrijgt
                            Hoi, Enkel van vooraf flitsen met 2 softboxen. Beetje haar licht met een apparte lamp en dan heb je al een redelijk zwarte achtergrond. Het doek mag natuurlijk geen licht reflecteren. Verder word er aan zulke foto's zo goed als nie bewerkt...

Comment

Working...
                            X