Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeld

    Een opdracht van de avondschool fotografie: fotograferen van een stilleven en creatief zijn met de lichtinval.













    Volledige reeks



    Wat vinden jullie ervan?
    Fotofolio - blog
    Portfolio

  • #2
    Re: Beeld

    Nummer 1 vind ik maar niks omdat de "kleursetting" mij niet ligt. Te licht ook op de rechterarm.
    Nummer 3 is een goeie maar ik vind de zw omzetting niet zo geslaagd. De foto komt mij te grijs over.
    Nummer 2 steekt met kop en schouders boven de eerder genoemde uit. Hard licht gecombineerd met donkere partijen en echt zwart. De originele roodaarden kleuren komen lekker uit tegen het zwart. Ik had wel voor meer ruimte rechts gekozen.
    Algemene opmerking : stof dat beeldje af. Ik vind die stofdraden storen.

    Slu !

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: Beeld

      Je bent creatief geweest met de lichtinval.
      Als stilleven vind ik het minder inspirerend. Het is gewoon de registratie van een beeldje.

      Comment


      • #4
        Re: Beeld

        Bedankt voor de reacties.

        Ik was nog aan het twijfelen om het stof eraf te doen of niet. Met stof vond ik het authentieker ogen.
        Fotofolio - blog
        Portfolio

        Comment


        • #5
          Re: Beeld

          Oorspronkelijk geplaatst door JefVantongerloo Bekijk bericht
          Ik was nog aan het twijfelen om het stof eraf te doen of niet. Met stof vond ik het authentieker ogen.
          Maarrrrr ... je speelt met licht en dan tellen àlle details. Stof gaat algauw "licht vangen" en dan trek je er de aandacht op. Geen man over boord he 't Is voor 't school
          Weeral iets bijgeleert

          Slu !

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: Beeld

            Ja, die stofdraden storen me ook. Hoewel ik begrip heb voor het streven naar "authenticiteit", natuurlijk...

            Comment


            • #7
              Re: Beeld

              Compo's zijn goed (sommigen zullen zeggen, te centraal, maar hier kan dat omdat het licht ze breekt), standpunten zijn goed, scherpstelling is goed, alleen ben ik niet zo te vinden voor al dat dichtgelopen zwart, maar ik denk dat je er niet veel meer kon uithalen, om overbelichting te vermijden.

              Mvg

              Chris

              Comment

              Working...
              X