Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ronkende actie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ronkende actie

    Foto 1:
    Een vuile Porche in een triest decor en bovendien veel te krap in het kader ...?? Voor mij een waardeloos prentje.
    Foto 2:
    Volgens mij ligt de scherpte in deze foto áchter de auto, op de constructie waaraan de lampen hangen. Had de scherpte in de buurt van de voorruit gelegen, dan was dit de beste foto van de drie geweest.
    Foto 3:
    Je moet al een goede techniek hebben om een wagen te "pannen" die op snelheid is.
    Een vertrekkende racewagen, waarvan de snelheid in enkele seconden aanzienlijk toeneemt, fotograferen met een trage sluitersnelheid is bijna onmogelijk.

    In dit oude draadje staat de techniek van het pannen beschreven. Spijtig genoeg is de foto (van een uit het water opspringende windsurfer) verwijderd.

    Vink in BDSizer even aan dat de exif bewaard moet blijven, dan krijgen wij een beter zicht op de instellingen van jouw camera.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #17
      Re: ronkende actie

      Bedankt voor de reacties en de tips. Ik houd er rekening mee in de volgende pogingen.

      Comment


      • #18
        Re: ronkende actie

        Ik vind 3 zo'n foto die niet scherp hoeft te zijn. 't Is in de pitlane, alles moet vooruit gaan, snel gaan, niet te veel talmen, druk, stress, enz... De auto hervat na die tamtam zijn race en is op de foto wel onscherp, maar eigenlijk past dat in het sfeertje dat er hangt. Velen zullen het niet met me eens zijn denk ik, maar foto's zijn voor een groot deel gevoel, en dit is mijn gevoel daarbij.
        Als je wou pannen, dan is het natuurlijk niet gelukt (dan moet de auto scherp zijn), maar Jos heeft daar al op gereageerd. Andere optie was geweest om niet te proberen te pannen, maar het vertrekkend effect te hebben door een langere sluitertijd en de rest van de pits scherp te houden.

        Foto 2 vind ik de compositie zowat rommelig. Je weet niet echt waar kijken, er is geen onderwerp dat eruit springt. Misschien was een lager perspectief hier beter geweest om meer accent op de auto te leggen.

        Voor de rest volg ik de gegeven commentaren.
        Canon Eos 450D
        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

        Comment

        Working...
        X