Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grappig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grappig

    Vandaag lekker op pad geweest




  • #2
    Re: Grappig

    beide staan volgens mij niet recht...
    f1 : er zitten teveel elementen die je doen afdwalen van je doel, er zat meer in die foto door een paar pasjes te verzetten en meer in te zoomen naar de essentie
    f2 : beter qua compo, en vind ik wel leuk
    Nikon 5000D + kitlens 18-55

    Comment


    • #3
      Re: Grappig

      zou bij de eerste het bovenraam eraf laten.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Grappig

        [QUOTE=sopor;2469699]beide staan volgens mij niet recht...
        f1 : er zitten teveel elementen die je doen afdwalen van je doel, er zat meer in die foto door een paar pasjes te verzetten en meer in te zoomen naar de essentie

        Waar zit dan volgens jou de essentie.

        Foto 1 Dit zal wel een crop zijn maar zet hem eens recht. 2min werk en je foto kijk zoveel beter. Het feit dat je dit gezien hebt, maakt je foto al geslaagd.
        En zoals bouk zegt, dat bovenraam. Eerst rechtzetten en dan het raam afhalen.

        Foto 2 veel plaats gelaten in de rijrichting. Dit is een maffe foto dus dan kan dat wel
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Grappig

          vind de tweede wel een leuk idee... maar zou hem zelf vierkant hebben uitgesneden... los van het feit dat er in de rijrichting genoeg plaats is, vind ik dat daar ook weinig te zien is... en lukt het om er recht voor te gaan staan? Of heb je dan een storende achtergrond?

          mvg,

          RoJa
          http://500px.com/RonnyJanss

          Comment


          • #6
            Re: Grappig

            Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
            vind de tweede wel een leuk idee... maar zou hem zelf vierkant hebben uitgesneden... los van het feit dat er in de rijrichting genoeg plaats is, vind ik dat daar ook weinig te zien is... en lukt het om er recht voor te gaan staan? Of heb je dan een storende achtergrond?

            mvg,

            RoJa
            Zonder licht zul je niet veel zien
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: Grappig

              [QUOTE=robbydorine;2473268]
              Oorspronkelijk geplaatst door sopor Bekijk bericht
              beide staan volgens mij niet recht...
              f1 : er zitten teveel elementen die je doen afdwalen van je doel, er zat meer in die foto door een paar pasjes te verzetten en meer in te zoomen naar de essentie

              Waar zit dan volgens jou de essentie.
              in de straatnaam en het nummer 12 ????
              was dat niet de reden om deze foto te nemen dan
              Nikon 5000D + kitlens 18-55

              Comment


              • #8
                Re: Grappig

                Sommige mensen ontgaan dat soort grappige details
                Het onderwerp is natuurlijk supergrappig in foto nr 1....maar inderdaad...de compositie vd foto is niet echt sprekend en er zijn teveel rommelige dingen in beeld. Ik ben niet zo'n clone wonder, maar als ik het zou kunnen, dan zou ik de kerstlichtjes en die gekke gleuf in het hout weghalen. Een echt overzicht van naambord met hele deur zou mooier zijn geweest. Beperk je qua compo tot de benedenverdieping.

                Nummer 2: erg leuk ook. Maar een vierkante crop vind ik hier ook niet zo mooi....ik zie liever een foto met 2/3e verhouding hier, zeker omdat er lekker veel ruimte voor de fiets zit

                Comment


                • #9
                  Re: Grappig

                  [QUOTE=sopor;2473399]
                  Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht

                  in de straatnaam en het nummer 12 ????
                  was dat niet de reden om deze foto te nemen dan
                  Ik dacht dat je het over iets anders had, omdat je spreekt van in te zoomen.
                  Ik zie het nut niet van in te zoomen en wat je daar mee wil bereiken. Hoever je wil dan inzoomen ?

                  Ik wil niet uw smaak in twijfel trekken, maar zou willen weten wat je concreet bedoeld. Mischien dat ik dan ook te overtuigen ben.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grappig

                    [QUOTE=robbydorine;2473501]
                    Oorspronkelijk geplaatst door sopor Bekijk bericht
                    Ik dacht dat je het over iets anders had, omdat je spreekt van in te zoomen.
                    Ik zie het nut niet van in te zoomen en wat je daar mee wil bereiken. Hoever je wil dan inzoomen ?

                    Ik wil niet uw smaak in twijfel trekken, maar zou willen weten wat je concreet bedoeld. Mischien dat ik dan ook te overtuigen ben.
                    Robby BB
                    'inzoomen' bedoelde ik eigenlijk meer figuurlijk...
                    concreet : mijn idee over de compo is dat je de bovenverdieping laat voor wat hij is,
                    en je enkel (de hele) deur, huisnummer, en straatnaam in beeld brengt... en dit dan nog het liefst helemaal frontaal gefotografeerd.
                    effectief inzoomen zul je dus niet of weinig moeten doen.

                    Maar bedankt om me attent te maken dat ik wat meer moet opletten met woordspelingen... komt inderdaad verkeerd over.

                    Deze foto is volgens mij al gecropped, dus ben eigenlijk wel benieuwd naar de orginele...
                    Nikon 5000D + kitlens 18-55

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grappig

                      Ik ben het er zeker mee eens dat de 1e rommelig overkomt, ik weet wel hoe dat gekomen is, we stapten uit de auto en zagen dus direct deze straatnaam met huisnummer 12 en vonden dat erg grappig. Eigenlijk daarop gefocused de foto genomen, niet rekening houdend met de rest. Zoals de deur enzo.

                      Helaas ligt deze plek niet naast de deur (haha), dus zal er niet snel terugkomen. Maar.. is zeker weer een puntje om rekening te houden dat ookal is de reactie spontaan, toch nog even verder kijken vwb de compositie.. bedankt voor de tips heren.

                      @ Sopor, Hier is overigens nog de volledige :

                      Last edited by renrom; 19 november 2009, 17:03.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grappig

                        [QUOTE=sopor;2473630]
                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht

                        'inzoomen' bedoelde ik eigenlijk meer figuurlijk...
                        concreet : mijn idee over de compo is dat je de bovenverdieping laat voor wat hij is,
                        en je enkel (de hele) deur, huisnummer, en straatnaam in beeld brengt... en dit dan nog het liefst helemaal frontaal gefotografeerd.
                        effectief inzoomen zul je dus niet of weinig moeten doen.

                        Maar bedankt om me attent te maken dat ik wat meer moet opletten met woordspelingen... komt inderdaad verkeerd over.

                        Deze foto is volgens mij al gecropped, dus ben eigenlijk wel benieuwd naar de orginele...
                        Dat is inderdaad verwarrend, ik vermeld gewoonlijk dat men iets moet figuurlijk nemen
                        Maar het is opgelost en dat is het bijzonderste.
                        Op die manier ga ik met uw comment mee, maar roep hier toch het excuse van de opwinding van het moment als men deze combinatie ziet staan als je uit een auto stapt..
                        Dat is dan het verschil met een doorwinterde fotograaf, wat geen verwijt is Renrom.
                        Maar dit is een les die je nooit meer zult vergeten, allee dat hoop ik
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grappig

                          héhé, die tweede is wel goed gevonden,zeg!
                          into minimal techno

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grappig

                            Foto 2 = een foto van een héél goed idee. Eenvoudig maar overduidelijk !

                            Comment

                            Working...
                            X