Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

etende kip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • etende kip

    Hai iedereen,
    Wat vinden jullie van deze 2 pics? Geslaagd of niet? Tips om het beter te doen?
    Groetjes




  • #2
    Re: etende kip

    grappige foto's, vooral nummer twee is esthetisch bovendien een geslaagde prent.
    en een mooie titel.

    Comment


    • #3
      Re: etende kip

      Was dat even verschieten bij het zien van de 2e foto
      Had ik helemaal niet verwacht!
      Zeer goed vastgelegd
      Using the camera to defeat the habit of not seeing

      Comment


      • #4
        Re: etende kip

        tweede is mooi... staart fuzzy in de achtergrond... maar niet helemaal scherp op z'n kop (of moet ik echt maar eens die bril gaan halen?)
        The light at the end of the tunnel is the light of the oncoming train...

        Comment


        • #5
          Re: etende kip

          Scherpte nekt hier tweemaal je foto
          Je DOF is hier praktisch 0. bekijk de theorie van de DOF eens DOF BEREKENEN
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: etende kip

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Scherpte nekt hier tweemaal je foto
            Je DOF is hier praktisch 0. bekijk de theorie van de DOF eens DOF BEREKENEN
            Robby BB
            hehe, van die site snap ik dus totaal niets heb hem al vaker gezien
            Using the camera to defeat the habit of not seeing

            Comment


            • #7
              Re: etende kip

              Oorspronkelijk geplaatst door nice_nicce Bekijk bericht
              hehe, van die site snap ik dus totaal niets heb hem al vaker gezien
              Je gaat naar de online Depth of field calculator.
              Dan moet je weten welk diafragma, brandpunt en afstand tot het onderwerpje hebt.
              Je vult het toestel dat je hebt in, zet de maten op meter in plaats van Feet, dan vul je de drie parameters in hierboven vernoemd. Dan bereken.
              Rechts krijg je dan de plaats van DOF ten opzichte van je toestel. ook kun je zien hoeveel DOF ( de zone waar alles scherp lijkt) je hebt. Er wordt ook uitgelegt wat DOF eigelijk is.
              Op je toestel staat normaal bovenaan normaal een cirkel met een streep door. Deze streep is de plaats van je sensor en de afstanden moeten vandaar gemeten worden.

              Een voorbeeld. Je hebt een canon 400 d Je fotografeerd een appel en deze is niet scherp. Dan gaan we naar de DOF kijken
              De appel ligt op 1m Focal lenght (brandpunt) is 100mm en je diafragma is f 3,2
              Als we de DOF bekijken dan zien we dat deze 1cm is waar alles scherp lijkt.
              Een appel is groter dan 1 cm. Dus een klein strookje van 1cm op de appel zal scherp zijn.
              Als ik nu f16 gebruik dan wordt de DOF 5cm.
              Als ik nu f16 gebruik maar op een halve meter ga staan dan gaat de DOF terug naar 1,22cm
              Als ik nu f 16 gebruik maar ik ga op 5m staan dan wordt mijn DOF 1,52 m
              Zo zie je door je DOF te berekenen dat je veel problemen op voorhand kunt vermijden.
              Zo ga je direkt zien dat met je eerste instelling van 100mm f3,2 en 1 meter je die appel nooit niet zult scherp krijgen.
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: etende kip

                Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Je gaat naar de online Depth of field calculator.
                Dan moet je weten welk diafragma, brandpunt en afstand tot het onderwerpje hebt.
                Je vult het toestel dat je hebt in, zet de maten op meter in plaats van Feet, dan vul je de drie parameters in hierboven vernoemd. Dan bereken.
                Rechts krijg je dan de plaats van DOF ten opzichte van je toestel. ook kun je zien hoeveel DOF ( de zone waar alles scherp lijkt) je hebt. Er wordt ook uitgelegt wat DOF eigelijk is.
                Op je toestel staat normaal bovenaan normaal een cirkel met een streep door. Deze streep is de plaats van je sensor en de afstanden moeten vandaar gemeten worden.

                Een voorbeeld. Je hebt een canon 400 d Je fotografeerd een appel en deze is niet scherp. Dan gaan we naar de DOF kijken
                De appel ligt op 1m Focal lenght (brandpunt) is 100mm en je diafragma is f 3,2
                Als we de DOF bekijken dan zien we dat deze 1cm is waar alles scherp lijkt.
                Een appel is groter dan 1 cm. Dus een klein strookje van 1cm op de appel zal scherp zijn.
                Als ik nu f16 gebruik dan wordt de DOF 5cm.
                Als ik nu f16 gebruik maar op een halve meter ga staan dan gaat de DOF terug naar 1,22cm
                Als ik nu f 16 gebruik maar ik ga op 5m staan dan wordt mijn DOF 1,52 m
                Zo zie je door je DOF te berekenen dat je veel problemen op voorhand kunt vermijden.
                Zo ga je direkt zien dat met je eerste instelling van 100mm f3,2 en 1 meter je die appel nooit niet zult scherp krijgen.
                Robby BB

                Sorry dat ik je topic stoor, maar Robby bedankt voor deze uitleg!! Ik ga dit zeker ook eens bekijken.
                Nikon D5000 - Volgt les digitale fotografie aan het THHI Tessenderlo - Module 2

                Comment


                • #9
                  Re: etende kip

                  Volgens mij is deze kip een haan.

                  Verder zit je aan 1/500 op F3.5, er was dus ruimte om een kleiner diafragma te gebruiken en meer scherpte te hebben, de tweede foto heeft zelfs bewogen nekveren op 1/500 dus daar is nog iets anders aan de hand.
                  Gebruik je wel het juiste AF punt ? Staat je AF niet op alle punten ?

                  Comment

                  Working...
                  X