Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het noordelijk deel van het meer is me te kunstmatig, net een zeedijk in Limburg
(goed dat iedereen niet zo gek is om uren in de file te staan om aan zee te gaan "uitwaaien")
Ik vind beide wel leuk, de eerste mag idd wel even rechtgezet worden ;-)
Alleen stel ik me ook wat vragen bij het diafragma en die hoge ISO waarde.
Ik gok dat je geen statief bij had, waardoor je de ISO opgekrikt hebt. Maar zulk diafragma had je volgens mij niet nodig om het geheel scherp te houden, dus, misschien dat wat lager, en de iso ook terug lager? Het is maar een tip om ruis weg te houden in 't vervolg ;-)
Toch absoluut mooie fototjes hoor :-)
ik had inderdaad geen statief bij en heb daarom de iso (te) hoog gezet, dacht ook dat het beter wad omdat er niet voldoende licht was; ik zal er de volgende aan denken!
Zou willen foto's nemen in Londen van de verlichting in de straten, welke nuttige tips hebben jullie? alvast bedankt
ik had inderdaad geen statief bij en heb daarom de iso....
Zou willen foto's nemen in Londen van de verlichting in de straten, welke nuttige tips hebben jullie?
Inderdaad, statief meenemen :-)
Veder geeft 'n hoog diafragmagetal (F29 vb) en een lange sluitertijd (90 sec of hoger, afhankelijk van hoeveelheid licht) mooie effecten. Stilstaande lichtpuntjes worden sterretjes dan :-)
En de ISO moet niet hoog, die mag op 100 of 200 blijven :-)
Het verkeer geeft ook mooie strepen van voor-en achterlichten.
Succes alvast, ik ben benieuwd nr het resultaat!
Inderdaad, statief meenemen :-)
Veder geeft 'n hoog diafragmagetal (F29 vb) en een lange sluitertijd (90 sec of hoger, afhankelijk van hoeveelheid licht) mooie effecten. Stilstaande lichtpuntjes worden sterretjes dan :-)
En de ISO moet niet hoog, die mag op 100 of 200 blijven :-)
Het verkeer geeft ook mooie strepen van voor-en achterlichten.
Succes alvast, ik ben benieuwd nr het resultaat!
mercikes, vrijdagmorgen op de eurostar en dan maar oefenen, resultaat volgende week...
Comment