Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
het grote verschil in kleur tussen foto één en twee valt me op.
Op één van de twee zal de witbalans meer aansluiten bij de werkelijkheid.
Voor de rest: net plaatje, maar al dikwijls gezien.
Niet zo origineel meer.
Het grote verschil zal ook het verschil van tijdstip zijn denk ik, de eerste is gisteren al redelijk vroeg gemaakt en de tweede is maandagavond in de late avond gemaakt.
We zijn maandagavond met de cursus naar hier foto's gaan maken en mijn 2 collega's hadden een Nikon camera en bij mij gaf het blauwe licht een paarse schijn. En bij mijn collega's met Nikon gaf het wel mooi blauw licht vandaar ik op woensdagavond met mijn vriendin die ook een canon heeft nog eens teruggegaan en ook zij had die paarse schijn. Ik wil gerust wel eens verschillende foto's posten hoor, zodat jullie de verschillen zien tussen de camera's met vrijwel dezelfde instellingen.
Bij het binnenhalen van mijn raw-fille in lightroom verdwijnt die paarse schijn vrijwel vanzelf. Iemand hier toevallig een verklaring voor? Onze lerares niet en ook bij konijnenberg konden ze er niet aan uit!
Comment