Het is zoeken maar het resultaat vindt ik zelf steeds beter worden
Ik niet. Mischien minder slecht
Sorry dat ik wat een wat hard comment geef maar dat is omdat je het mij niet gemakkelijk maakt door zo iets te zeggen. Het is voor mij moeilijk comment te geven als iemand al op voorhand aangeeft dat hij zijn eigen foto's goed, of in uw geval beter vind. Als je deze beter vind dan vraag ik mijzelf af hoe de andere waren.
We (Jij en ik) gaan deze foto eens goed bekijken.
Het gaat hier over juwelen? Dat wil zeggen blinken,schitteren,reflecties, verleiding,trouw, jaloezie, ruzie, oorlog. Dit alles door een juweel.
Wat heb je daar voor nodig "SCHERPTE" En dat mis ik volledig.
En daarmee is feitelijk alles gezegd. Schittering verdwijnd, kleuren worden flets en je hebt geen klanten die deze juwelen willen kopen. Resultaat met mij bij 2 klanten.
Als ik zeg scherpte wil ik niet zeggen dat alles scherp moet zijn. Dan moet je gebruik maken van de geschikte DOF. Daarom
Neem de theorie van de DOF door en gebruik dit hulpmiddel en maak de foto's opnieuw. Plaatst ze hier op max grote 900 px langste zijde en dan wacht ik met plezier om ze te beoordelen.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
ja ik ben trots op het gene wat ze me bij leren en dat ik keer op keer een stapje vooruit ga met simpele dingen. Het zal in uw ogen misschien inderdaad niet het resultaat zijn van een top fotograaf met het juiste toestel, belichting en meetingen, maar voor een beginner met een olympus E400 ben ik blij dat de diamantairs het al goed vinden en steeds wijzen ze me op kleine dingen die ik probeer te verbeteren en zo leer ik. Misschien is dat het nadeel van dit forum, je bent een beginner die wil leren, niet iedereen heeft meteen het juiste apparatuur belichting etc. Het heeft tijd ervaring en nog zoveel nodig. Iedereen is ergens mee begonnen en wat dat betreft ben ik blij met de support van de diamantairs in de diamantwijk. Het commentaar hoeft niet altijd positief te zijn, maar begrip dat je net begint en toch iets wilt bereiken is al een verschil
Maar probeer nu toch wel te luisteren naar Robby.
Het maakt niet uit met welke camera u fotografeert, de diamanten horen hier echt scherp te zijn....zo scherp dat ze fonkelen en leven/ Door het gemis aan scherpte zien de diamanten er dof uit. Dat is echt zonde.
U maakt deze foto's met veel zorg, dat is te zien. Uw composities vind ik mooi.
Nu nog goed focussen en de DO bepalen.
Er zijn ook erg veel JPG-artefacten en ruis te zien op de foto's.
Maar probeer nu toch wel te luisteren naar Robby.
Het maakt niet uit met welke camera u fotografeert, de diamanten horen hier echt scherp te zijn....zo scherp dat ze fonkelen en leven/ Door het gemis aan scherpte zien de diamanten er dof uit. Dat is echt zonde.
U maakt deze foto's met veel zorg, dat is te zien. Uw composities vind ik mooi.
Nu nog goed focussen en de DO bepalen.
Er zijn ook erg veel JPG-artefacten en ruis te zien op de foto's.
Tuurlijk ga ik luisteren en zal mezelf altijd weer proberen te verbeteren dat zeg ik ook niet, het gaat er mij om hoe je een beginner iets wil zeggen. Iedereen in mijn vakgebied zal ik stimuleren en begeleiden naar ...
ja ik ben trots op het gene wat ze me bij leren en dat ik keer op keer een stapje vooruit ga met simpele dingen. Het zal in uw ogen misschien inderdaad niet het resultaat zijn van een top fotograaf met het juiste toestel, belichting en meetingen, maar voor een beginner met een olympus E400 ben ik blij dat de diamantairs het al goed vinden en steeds wijzen ze me op kleine dingen die ik probeer te verbeteren en zo leer ik. Misschien is dat het nadeel van dit forum, je bent een beginner die wil leren, niet iedereen heeft meteen het juiste apparatuur belichting etc. Het heeft tijd ervaring en nog zoveel nodig. Iedereen is ergens mee begonnen en wat dat betreft ben ik blij met de support van de diamantairs in de diamantwijk. Het commentaar hoeft niet altijd positief te zijn, maar begrip dat je net begint en toch iets wilt bereiken is al een verschil
Ik weet niet wat je van mij wil
Dit is de eerste foto die ik van u zie en beoordeel.
Je begint hier over je matriaal alsof ik hier beoordeel naargelang je matriaal hebt.
Nu dan kan ik u verzekeren dat je hier de bal volledig misslaat.
Nu ik heb ook een tijdje in contact geweest met diamantairs en ik kan u nu al zeggen dat zij met deze foto's niet zouden tevreden zijn. Als die diamantairs waar u over spreekt deze foto's goed vinden en u op kleine zakenwijzen dan oftewel zijn ze stekeblind en dan vraag ik mij af hoe dat hun diamanten er uitzien, ofwel willen ze u niet kwetsen door negatieve zaken te zeggen.
Nu ik doe geen van beide. Ik ben niet blind en ik doe niet mee aan medelijde.
Als het niet goed is zeg ik het als het goed of beter is zeg ik het ook.
Je hebt er niets aan als ik nu zeg dat je foto's goed zijn.
Ik heb nog maar twee foto's gezien dus ik kan nog niet vergelijken.
Ben voor je zelf wat strenger. Het kan zijn dat je vorderingen hebt gemaakt.
Je compo's zijn goed maar worden vepest door onscherpte. Een verschil tussen heel onscherp, onscherp en een beetje onscherp lijdt tot het zelfde resultaat een onscherpe foto en dat verkoop je niet.
Nogmaals neem de theorie door van de DOF want die heb je in dit soort van foto's nodig.
Ik ben bereid je te helpen maar geef me dan de kans. Wat andere vinden over uw foto zal mij niet beinvloeden in mijn beoordeling.
Neem dit als een uitdaging aan en laat mij de volgende keer mijn zonnebril opzetten vanwege de schittering
Robby BB
NB Plaats ook je foto's op volle grote 900 Px langste zijde en plaats je foto's in het midden.
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
op zich best een mooie foto...maar weer heeft de foto enorm veel ruis! Het lijkt wel een vergroting van een kleinere foto.
Mag ik vragen hoe hoog uw ISO staat, wat de brandpuntsafstand was, diafragma etc en wat de settings waren ( lichtbronnen etc)
Ik zie namelijk geen EXIFgegevens in de foto.
geen slechte foto, maar mij persoonlijk stoort wel het onderste bandje om de ring recht te houden. Dat het zwart niet helemaal zwart is vind ik helemaal niet storend, zou anders een nogal zweverige ring geven.
maar als de klant tevreden is is iedereen blij neen??
Groetjes,
Tom
De gustibus et coloribus non est disputandum
Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes
geen slechte foto, maar mij persoonlijk stoort wel het onderste bandje om de ring recht te houden. Dat het zwart niet helemaal zwart is vind ik helemaal niet storend, zou anders een nogal zweverige ring geven.
maar als de klant tevreden is is iedereen blij neen??
Groetjes,
Tom
dat stoorde mij ook en ga daar ook verder in werken en neeeeee het is niet omdat de klant tevreden is ik ook tevreden ben hoor, blijf kritisch en doe stapje voor stapje verder maar ben blij dat ik elke keer toch beetje vooruitgang zie
Ben ook wel geinteresseert in de EXIF. Gebruik van DOF zit al goed, maar ik mis nog steeds wat scherpte (kan ook wat verloren gegaan zijn bij het verkleinen) en zeker de fonkeling die een juweel zou moeten geven. De steentjes lijken wel mat glas
Niet slecht, maar nog voor verbetering vatbaar.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ben ook wel geinteresseert in de EXIF. Gebruik van DOF zit al goed, maar ik mis nog steeds wat scherpte (kan ook wat verloren gegaan zijn bij het verkleinen) en zeker de fonkeling die een juweel zou moeten geven. De steentjes lijken wel mat glas
Niet slecht, maar nog voor verbetering vatbaar.
Nu heb ik vernomen dat je met een LED lichtje meer schittering kan brngen in een diamant, maar dat moet ik nog uitproberen. Voor wat ik allemaal probeer kan je vinden op http://picasaweb.google.com/cardi.foto
Ik zou die LED belichting, of flits zeker eens proberen.
Een fonkeling in de stenen zal een grote meerwaarde aan de foto geven.
'k zou zeker niet hoger gaan in ISO waarde omdat je ruis riskeert in grotere uniforme kleur vlakken.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment