De foto's zijn wat overbelicht (bij de eerste zie je dit duidelijk op de paddestoel). Verder is een diafragma van f/2 veel te groot om dit soort onderwerpen scherp te fotograferen, ik zou eerder f/10 ofzo nemen daarvoor .
De foto's zijn wat overbelicht (bij de eerste zie je dit duidelijk op de paddestoel). Verder is een diafragma van f/2 veel te groot om dit soort onderwerpen scherp te fotograferen, ik zou eerder f/10 ofzo nemen daarvoor .
Ik weet het... Volgende keer ga ik zonder ongeduldige vriending wandelen (of zonder fototoestel Maar dat mag dan weer geen excuus zijn!
Door zo'n beginnersfouten te maken - ongeduldig en enthousiast als ik ben - leren we alweer bij en hopelijk de volgende keer scherpe paddo's !
De eerste vind ik de beste qua compositie, maar ze ontbreken allebei aan scherpte. Alsook vind ik de kleuren niet warm genoeg.
Waarschijnlijk stond hij op automatische witbalans? Ze hebben een ietswat blauwige schijn ... Alsook misschien een beetje op letten is de rommelige achtergrond ...
De eerste vind ik de beste qua compositie, maar ze ontbreken allebei aan scherpte. Alsook vind ik de kleuren niet warm genoeg.
Waarschijnlijk stond hij op automatische witbalans? Ze hebben een ietswat blauwige schijn ... Alsook misschien een beetje op letten is de rommelige achtergrond ...
Groetjes , Athena
ik deel hier de mening ,ik denk dat het bewegingsonscherpte is ,heb je dit met een statief ,of een vaste ondergrond gefotografeert ? het is best je camera op een vaste ondergrond te zetten en te werken met een draadontspanner zodat je toestel niet beweegt als je de ontspanknop indrukt,ik wacht op je volgende resultaat
Het lijkt erop dat je in de eerste foto gefocussed hebt op het steeltje van de grote paddenstoel, die dan ook erg scherp is. De krapte van f/2 komt erg duidelijk naar voren op de hoed. Wat Stijn al zegt, je hebt hier minstens f/10 of f/11 nodig. Het onderwerp is echt schitterend, die kleine schuilend onder de grote. De achtergronden van beide foto's zijn mooi. De tweede foto heeft best wel een drukke voorgrond. Op de eerste foto staan de beide paddenstoelen mooier vrij...
Het lijkt erop dat je in de eerste foto gefocussed hebt op het steeltje van de grote paddenstoel, die dan ook erg scherp is. De krapte van f/2 komt erg duidelijk naar voren op de hoed. Wat Stijn al zegt, je hebt hier minstens f/10 of f/11 nodig. Het onderwerp is echt schitterend, die kleine schuilend onder de grote. De achtergronden van beide foto's zijn mooi. De tweede foto heeft best wel een drukke voorgrond. Op de eerste foto staan de beide paddenstoelen mooier vrij...
Jacobus
Volledig akkoord...
De foto's zijn idd met een te kleine scherpte-diepte genomen, Ik sla mezelf wederom tegen het hoofd
Nu, ivm achter- en voorgrond, de paddestoelen waren niet echt goed te fotograferen (zeker niet met statief) dus het kan zijn dat er bewegingsonscherpte is...
Ik had trouwens bij de eerste al wat opruimwerk gedaan maar daar is toen een mede-paddenstoel gesneuveld (verstopt onder de vele bladeren) en durfde toen niet meer verder "opruimen" Ik en mijn scoutshart...
Comment