Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ponte vecchio by night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ponte vecchio by night

Meningen welkom!

Re: ponte vecchio by night

dit met kitlens getrokken?
    Nikon d5100 :: 18-105mm ::

Comment

Mooi, maar net wat te licht aan de linker kant. Dit stoort mij in de foto.

Groeten

Comment

@Steve: Canon Eos 1000D met Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS .

@Werner: Idd, dat deel van de foto stoort mij ook...

Comment

Wat zijn de EXIF?

Dit is moeilijk om goed te belichten hoor, links de straatverlichting, rechts niks verlichting. Ik denk dan aan HDR, maar misschien zijn er andere opties. Je zou ook een ander standpunt kunnen innemen zodat je alleen de verlichtte kant + brug hebt. Zou denk ik een betere nachtfoto opleveren.
          Canon Eos 450D
          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Weet het niet meer precies vanbuiten (zit nu op werk, origineel niet op deze pc), maar meen me te herinneren dat sluitertijd 2s was, iso 800 en is genomen zonder flits. Diafragma weet ik helemaal niet zeker meer, maar denk 5,6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door San81 Bekijk bericht
              Weet het niet meer precies vanbuiten (zit nu op werk, origineel niet op deze pc), maar meen me te herinneren dat sluitertijd 2s was, iso 800 en is genomen zonder flits. Diafragma weet ik helemaal niet zeker meer, maar denk 5,6.
              Oef

Als ik je exif bestanden lees ...

- Neem aan dat je statiefgebruikte ? Een must bij nachtfotografie
              - Waarom iso 800 ? Met statief kan je gewoon naar Iso 100. De sluitertijd zal dan wat langer worden maar dat is gen probleem aangezien hij op statief staat. Dit verkomt dus bewegingsonscherpte
              - Diafragma 5.6 is te laag voor landschap fotografie. Probeer je diafragma nog meer te knijpen (dus hoger F getal. ) Hierdoor zal alles scherper worden. Want over het algemeen mis ik wel wat scherpte in de foto.

- Mijn mening: Ga nog eens terug naar deze toch wel mooie plek en probeer het nog eens met de tips die ik hier boven heb gegeven. Probeer ook nog meer tips te vinden op het internet. Zijn zat te vinden. (zelfs hier of belgiumdigital)

Hoop dat je er wat aan hebt en zie graag je resultaten tegemoet. Succes ermee ! Groetjes Werner

Comment

Heb eindelijk de tijd gevonden om exif effe te bekijken en zat er toch 'n beetje naast:

Shooting Mode: Shutter-Priority AE
                Shutter speed: 2
                Aperture value:8,0
                ISO:800
                Focal length:18.0 mm

Had toen nog geen statief (ondertssn aangeschaft), camera laten steunen op brug waarop ik stond, maar was ook niet écht stabiek. Jammer, anders had sluitertijd serieus omhoog gekund en iso omlaag... En had idd kleiner diafragma moeten gebruiken... Ach ja, al doende leert men! :-)

Comment

Jep een te hoge ISO zoals al gezecht je bent op die avond eigenlijk maar 1 ding vergeten te doen en dat is te onderbelichten , Je kan ook best met Daifragma priority werken en je toestel de sluitertijd laten bepalen

Groeten

Joeri
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Working...
                  X