Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Hallo, even wat geprobeerd aan de kust in Calais met mijn compact toestel... Ben me ervan bewust van dat ik heeeeeel erg beginner ben... excuses bij voorbaat!
ja, maar dat is alles, inhoudelijk is de foto maar een mager beestje.
dat is het probleem van de meeste zonsondergangfoto's.
Blondie, ik hoop dat deze opmerking je als beginner al iets bijbrengt.
De eerst vind ik prachtig, maar helaas scheef... Misschien kun je die nog even rechtzetten? :-)
Het zwartwit concept past in mijn mening wel mooi bij de foto.
Voor de tweede brengen de uitgesproken kleuren de foto tot leven :-)
Knap gedaan :-)
Is de 1e wat dat betreft dan beter? Omdat er een boei bij opstaat, of bedoel je dit nog anders?
Ja, de eerste foto is potentieel een betere.
Maar er is nog meer nodig dan alleen maar de aanwezigheid van de boei.
Om een goede foto te zijn, moet je aandacht besteden aan de compositie en de belichting.
Horizon "moet" recht staan (niet altijd).
Je had een beetje kunnen inflitsen, bijvoorbeeld flits op halve kracht zetten, om nog wat detail in de schaduwkant van de boei te krijgen. (ik lees nu dat je een compact toestel gebruikt, dus dat zal niet lukken)
Compositie had misschien spannender geweest als je er nog andere boeien kon bij betrekken, in plaats van deze ene zo prominent op de voorgrond.
enz.
Het is een kwestie van oefenen en van veel naar andere foto's te kijken en trachten uit te maken wat je er goed of niet goed aan vindt.
En van andermans comments op foto's kan je ook veel leren.
succes ermee
Je had een beetje kunnen inflitsen, bijvoorbeeld flits op halve kracht zetten, om nog wat detail in de schaduwkant van de boei te krijgen. (ik lees nu dat je een compact toestel gebruikt, dus dat zal niet lukken)
Mja, vond ik zelf ook minder bij de eerste. Het stoorde mezelf ook een beetje dat het 'zo' donker was...
Amvast heel erg bedankt voor de bruikbare tips!
Comment