Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

american muscle

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• american muscle

Ben zelf niet echt overtuigd, maar wil toch de foto plaatsen om jullie reactie en kritiek te horen.

Dit is één van mijn eerste bewerkte foto's, dus in die richting is ook alle commentaar welkom.

Wees niet bang voor meningsverschillen. Zonder wrijving geen glans.
    Nikon D90; nikkor 18-200VR; tamron macro 70-300; tokina 12-24; nikkor 50mm 1.8; flits SB900

Re: american muscle

Ik zou de nummerplaat wit maken en de hoogtelichten nog wat minderen en het is ne goede

Groeten

Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Je bent niet overtuigd. Ik ook niet. Waarom plaats je dan de foto tenzij je technische uitleg nodig hebt. Werk er dan aan tot dat je wel overtuigd bent.
      Je mag natuurlijk plaatsen wat je wil maar ik hoop dat je mij begrijpt.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Het inflitsen in deze tegenlichtsituatie was een goed idee, zelfs het profiel van de achterband is nu zichtbaar.

De achterlichten in kleur laten, hoefde voor mij niet.

Tipje:

't Is heel eenvoudig om het logo dat BDSizer op de verkleinde foto’s zet (drie gekleurde mapjes), uit te schakelen.
        - Klik het vinkje weg dat voor “Watermark” staat

Wil je een eigen logo (= tekening) op je foto’s plaatsen, dan kan dat door op de "W" achter Watermark te klikken.
        In het dialoogvenster dat verschijnt, kan je via het 'gele mapje' een eigen tekening invoeren.

Klik in BDSizer ook maar eens op de andere icoontjes die hier en daar langs de tekst staan. Je zult nog meer mogelijkheden ontdekken.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Je bent niet overtuigd. Ik ook niet. Waarom plaats je dan de foto tenzij je technische uitleg nodig hebt. Werk er dan aan tot dat je wel overtuigd bent.
          Je mag natuurlijk plaatsen wat je wil maar ik hoop dat je mij begrijpt.
          Robby BB
          Ik vind hem zelf overbelicht. Heb dit niet vermeld om te zien of ik die reactie spontaan zou krijgen. Mss vinden anderen dit niet storen. Als ik meteen mijn eigen kritiek ga plaatsen gaat iedereen alleen daar op inspelen, en dat wil ik niet (nu niet). Gewoon wat jullie opvalt en of vinden.

Maar ik snap dan ook wel wat je bedoeld en zal er in de toekomst rekening mee houden. Merci

Nick
          Last edited by TredleM; 31 oktober 2009, 09:32.
          Nikon D90; nikkor 18-200VR; tamron macro 70-300; tokina 12-24; nikkor 50mm 1.8; flits SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
            Ik zou de nummerplaat wit maken en de hoogtelichten nog wat minderen en het is ne goede

Groeten

Joeri
            Ja, die nummerplaten hé

Zou ze graag wegwerken, maar hier heb ik de kennis nog niet voor. ben eerst mijn cursus fotografie aan het afwerken. In februari begin ik met een cursus ps elements. Hopelijk zal ik daar een ruimere basis meekrijgen. merci voor je comment

Nick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Het inflitsen in deze tegenlichtsituatie was een goed idee, zelfs het profiel van de achterband is nu zichtbaar.

De achterlichten in kleur laten, hoefde voor mij niet.

Tipje:
              Dank voor het vermelden van het inflitsen. Toen ik de foto heb genomen werkte ik nog veel in automatische stand (beperkte kennis). Ik had dit nog niet opgemerkt, en ga dat onthouden voor in de toekomst. Geeft idd het bandprofiel goed weer.

merci, Nick

Comment

Heb mij even bij de koffie mee bezig gehouden, storende elementen op de achtergrond weg, oa personen, text op de muur, kraan, lensflare.Steeds de nummerplaat wegwerken bij het posten van autobeelden.Dan een andere wolkenlucht ingeplakt,, beetje tegenhouden op de klinkers en wat met de curven gespeeld voor het contrast.Als je het erover vindt haal ik hem wel terug weg.

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                  Heb mij even bij de koffie mee bezig gehouden, storende elementen op de achtergrond weg, oa personen, text op de muur, kraan, lensflare.Steeds de nummerplaat wegwerken bij het posten van autobeelden.Dan een andere wolkenlucht ingeplakt,, beetje tegenhouden op de klinkers en wat met de curven gespeeld voor het contrast.Als je het erover vindt haal ik hem wel terug weg.
                  Je bent een beetje te hevig geweest. Het profiel in de band is verdwenen en waar de kraan stond is er een hap uit het dak.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
                    [CENTER]Heb mij even bij de koffie mee bezig gehouden, storende elementen op de achtergrond weg, oa personen, text op de muur, kraan, lensflare.Steeds de nummerplaat wegwerken bij het posten van autobeelden.Dan een andere wolkenlucht ingeplakt,, beetje tegenhouden op de klinkers en wat met de curven gespeeld voor het contrast.Als je het erover vindt haal ik hem wel terug weg.
                    Je moet hem zeker niet weghalen. Vind het leuk dat je het de moeite vond de foto te bewerken.

Zelf vind ik de belichting stukken beter, en dan al zeker de lucht want dat vond ik enorm storen. De dichtsbijzijnde personen wilde ik ook verwijderen. De nummerplaat is weg en dat is ook veel beter zo. Is enkel de doorgetrokken streep niet iets te donker?

Wat ik zelf zou behouden hebben is het bandprofiel (dat door de hooglichten te veranderen is verdwenen? correct me if i'm wrong!). Ook de fiets op de achtergrond zou bij mij blijven staan, alsook alles wat op de muur staat (tekst, lamp en nummer) vind ik wel passen in het plaatje.

Dank voor je comment en fotobewerking

Nick

Comment

De bewerking heeft indd wel zijn minpuntjes ....
                      De muur waar de tekst op stond en de personen er voor, daar lijkt nu een ghost-wolk voor te zitten ...
                      Waar de kraan weggetoverd werd is inderdaad een hap uit de dakrand
                      Ook onder de zijspiegel zien we nu iets raars dat we niet meer kunnen thuisbrengen, dus had toch beter die personen laten staan ofwel mooier afgewerkt ! ... is natuurlijk maar mijn mening alleen hé
                      Wel zou ik er bvb voor zorgen dat de achterlichten links en rechts zelfde kleur hebben ....
                      Anders wel leuk plaatje overigens !
                      Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Mij viel de witte achterruit (overbelicht door reflectie?) op. Maar ik vind het voor een starter toch wel een geslaagde foto. Om die overbelichting te vermijden ga je bij hoogzon al moeten terugvallen op fotoverwerkingstechnieken zoals HDR en photosoep-trucs. Niet evident voor iemand die nog niet lang met fotografie bezig is (merk ik zelf nu ;-) ).

Nummerplaat wegwerken is meestal nog relatief simpel, zoek eens op: cloning of clone stamp of zo... dan vind je de nodige uitleg wel.

Als je veel met autofotografie gaat bezig zijn moet je eens kijken voor een polarisatiefilter.
                        Canon Eos 450D
                        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

ok, merci voor de reacties. Weer wat bijgeleerd.

Comment

Ik vind hem top
                            De bewerking is wel leuk in de vorm dat de nummerplaat weg is, maar ik vind het spijtig dat de tekst op de muur weg is, deze vond ik een meerwaarde aan de foto geven.
                            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                            Foto-Alex

Comment

Working...
                            X