Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kraantjeswater

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kraantjeswater

een beetje geëxperimenteerd in mijn bad. Foto's zijn uit de losse hand getrokken.

Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Re: kraantjeswater

Foto 3 vind ik de mooiste, foto 2 kan me weinig bekoren door de te scherpe achtergrond. Wel worden m'n ogen steeds terug naar de kalkaanslag getrokken op de kraan in foto 3 en dit vind ik wat jammer, misschien die eens verwijderen en nogmaals proberen, is plaatje met meer potentieel !
    Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

had het na mijn eerste pogingen ook door dat ik mijn kraan eerst is moest opblinken, maar daarna lukte het precies minder goed
      Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

Comment

Foto's van kraantjeswater, ok thats it?
        Je verbrod je kraantjeswater door de achtergrond.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

ja that's it, voor mij al niet simpel om dit erop te krijgen zonder op automatisch te trekken. Voor de rest moet je me maar stapje voor stapje de tijd geven. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd hé.

Maar je mag me altijd nog nuttige tips geven van hoe ik er wel, voor jou geslaagde foto's, van kan nemen.

Comment

Ah wat weerwerk, zo hebben we het graag.
            Je zegt het zelf dat het Rome nog niet is.
            Dat verlangen we hier in begginnershoek ook niet. Wel dat het richting Rome gaat.
            J bent hier zo gefocust(figuurlijk dan) op het water dat je de achtergrond en de omgeving vergeet. Je komt toe aan de kraan, zet die open en maakt foto's.
            Je ziet zelfs niet dat de kraan vuil is. Als je zo te werk gaat zul je niet veel mooie foto's maken of het moet een lucky shot zijn. Fotografie verlangt een minimum aan voorbereiding.
            Doe dit nog eens over, er is water genoeg
            Laat de kraan blinken, reinig de afwasbak en probeer de kraan mee in uw compo te verwerken. Probeer ook wat ander licht bij te voegen, met een spiegel, lamp of iets anders dat reflecteerd
            Zorg dat er meer dan twee mensen comments geven.
            En hou in het achterhoofd dat water een zeer moeilijke materie is om te fotograferen.
            Ik wacht op het vervolg.
            Robby BB

Comment

Doe dit nog eens over, er is water genoeg
              duidelijk gene milieuactivist

de kraan open draaien hoef je pas op het laatste te doen, kijk eerst naar al de rest, en dan naar het water (natuurlijk voor je scherp stelt)
              foto drie vind ik eveneens als beide andere heren wel voor herhaling vatbaar. Zelf zou ik hem mooi kunnen vinden in zwart-wit denk ik. Buiten de kalkaanslag misschien ook wel proberen (ook weer met achtergrond onscherper of andere hoek te kiezen) om de leiding of wat het ook is op de achtergrond te vermijden.

suc6
              http://500px.com/RonnyJanss

Comment

dit zijn commentaren waar ik tenminste iets uit kan leren. Om de kraan uit andere hoek te trekken zal ik in iemand anders zijn bad moeten kruipen vrees ik. Die leiding is van de douchekop.

Eerst is zien of ik die kalk er onderaan af krijg en dan ga ik zeker verder experimenteren en hopelijk is volgende keer Rome dan al iets dichterbij

Comment

Als er problemen zijn bij het scherpstellen op de waterstraal kun je bvb ook werken met een voorwerp op die plaats te houden waar de straal loopt en daarop scherp te stellen. Dit zou ik in de manuele stand doen trouwens, de scherpstelling .... eenmaal oké kan je beginnen afdrukken
                  (hou bvb een potlood of zo, of laat iemand dit doen voor jou, waar de waterstraal zich zal bevinden, kun je makkelijker op focussen mijn mening)

Groetjes
                  Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Neem ook de theorie bvan de DF eens door, die ga je zeker nodig hebben. Goed hulpmiddel DOFMASTER
                    Robby BB

Comment

Working...
                    X