Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Hierbij een paar shots in het perk. In september begonnen, al een paar opnames gepost in transport en bij dieren, al goeie tips gehad. Hopelijk nog meer tips hier.
Alvast bedankt.
eerste foto denk ik dat je misschien een betere foto had kunnen maken als je je meer op 1 onderwerp had geconcentreerd , ofwel de reflectie ofwel de paaltjes ofwel de overhangende boom . ook de eend staat er een beetje verloren op. Nu wordt mijn blik overal en nergens naartoe getrokken. kleuren zijn ook niet top.
tweede foto vind ik wel geslaagd maar weinig interessant , had misschien leuk geweest om de invallende zonnestralen door de bladeren te zien, staat ook weinig op dat met de herfst te maken heeft.
derde foto daarentegen is echt wel een mooie foto , lichtinval is heel mooi en waterdruppels maken de foto interessant, geslaagd !
Voor mij zijn de tweede en de derde ook de mooiste! :-)
De eerste staat precies een klein beetje scheef? Nuja, ik zou daar gegaan zijn voor de paaltjes in het water als onderwerp, het stukje land erbij had niet gemoeten denk ik :-)
De derde misschien iets minder schaduwen? Maar het blijft een mooie foto ;-)
Hartelijk dank voor de motiverende reacties. Bij foto 1 heb ik lang zitten twijfelen over de compositie, ik heb een andere waar enkel de spiegeling en paaltjes het hoofdonderwerp zijn. Ik koos duidelijk de verkeerde om hier te posten :-) In het bos was ik op zoek naar 'de zonnestralen', maar ze stond al iets te fel.
Sorry, de exif was ik vergeten:
foto 1:
1/125, f9, 26 mm, 200 ISO, matrix meting
foto 2: 1/20e (uit de hand) f7.1, -1.00, 18 mm , 400 ISO, matrix meting
Comment