Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste bevindingen met Tamron 18-270

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn eerste bevindingen met Tamron 18-270

Hallo,
    Zo'n 2 jaar geleden kocht ik mijn Canon EOS400vsamen met een kitlens 18-55EF-s en 55-200. Zoals je ziet zijn beide lenzen zonder stabilisatie en dat resulteerde wel eens in onscherpe foto's. Alhoewel ik eerst overwoog om beide lenzen te vervangen door hetzelfde type met beeldstabilisatie (de IS-versie), koos ik er het voorbije weekend toch voor om de Tamron 18-270 superzoom aan te kopen en dit na het lezen van heel wat leerrijke posts op dit forum.
    Er zijn voor en tegenstanders van de superzooms maar na wat eerste shots moet ik toch kwijt dat deze lens het beter doet dan mijn verwachting en eigenlijk een goeie aanvulling vormt voor de kit die ik nu heb. Ik denk inderdaad aan aanvulling en niet vervanging aangezien ik verwacht dat de kitlenzen het iets beter zullen doen in de zone van minimale en maximale brandpuntafstand. Dat zal de toekomst dus uitwijzen.
    Wat ik ondertussen wel al gemerkt heb, is dat beeldstabilisatie onmisbaar is als je met een niet lichtsterke lens in minder goede lichtomstandigheden fotografeert.
    Genoeg gezeverd nu. Ik plaats hieronder een link naar de eerste foto's die ik met deze lens gemaakt heb.
    Alle (leerrijke) commentaar welkom.
    bloem
    blad
    herfst

Wil je meer zien, dan misschien best via dezelink
    Last edited by Sannepoes; 29 oktober 2009, 16:11. Reden: Foto's zichtbaar geplaatst

Re: mijn eerste bevindingen met Tamron 18-270

Zet je foto's zichtbaar, niet achter een link. Zie forumreglement.

Hoe je dat doet vanuit picasa:
    Selecteer een foto
    Klik op "link naar deze foto"
    Zet formaat op "groot 800 px"
    Ga dan in het kadertje onder "afbeelding insluiten" op zoek naar het webadres van de foto, dat staat achter "img src="
    Kopieer alles achter img src= van "http://" tot ".JPG" en plak dat hier in je tekst tussen img tags [IMG][/IMG] of klik bij de berichtsamenstelling op het gele icoontje met de bergjes en kopieer de URL in het popup-venstertje.

Andere manier om de URL te vinden is rechts klikken op de geopende foto in picasa en die URL kopiëren, maar dan moet je wel de sXXX in de URL vervangen door s800 om de juiste grootte te hebben (s900 gaat niet).
    Last edited by Buckie; 29 oktober 2009, 11:59. Reden: andere URL methode toegevoegd
    Canon Eos 450D
    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Sorry, mijn onwetendheid...
      Hierbij probeer ik dan de foto's te linken zoals het hoort:

Bedankt voor de uitleg over hoe ik de foto's correct kan plaatsen. De laatste is maar 600 ipv 800 omdat ik deze te laag naar picasa ge-upload heb...

Deze foto's heb ik uit de hand als "snap-shot" genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pan1300 Bekijk bericht

Bedankt voor de uitleg over hoe ik de foto's correct kan plaatsen. De laatste is maar 600 ipv 800 omdat ik deze te laag naar picasa ge-upload heb...

Deze foto's heb ik uit de hand als "snap-shot" genomen.
        grote tip die ik u nu meegeef....
        verklein naar het uiterste...

900pixels/300kb

laat nooit je foto's verkleinen via een picasa/photobucket
        geloof me je kwaliteit gaat zo naar beneden

een zeer handig tooltje is BD-sizer (en is gratis!)
        je moet maar eens intikken in de zoekfunctie van deze site er zijn genoeg artikels over
        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Ondertussen gezocht en gevonden.
          De onderstaande foto zou dan aan de gestelde vereisten moeten voldoen. Als dat niet zo is, dan lees ik dat graag.

Overigens : lijkt me een eenvoudige maar zeer nuttige tool. Bedankt voor de tip!
          Last edited by Sannepoes; 29 oktober 2009, 16:11.

Comment

[Mod]
            Ik heb de foto's zichtbaar geplaatst in je eerste topic.
            De vierde foto heb ik verwijderd. Er zijn maar 3 verschillende foto's toegelaten per topic. De nieuwe foto mag je morgen in een nieuw topic plaatsen.

Comment

Amaaiii, ik moet er van blozen.
              Weeral iets over het hoofd gezien...
              Sorry voor de troubles.

Comment

Geen probleem hoor

Comment

De lens lijkt mij toch goed te werken. Daar zit ik me nu ook suf op te kijken...welke lens...

Comment

Working...
                  X