Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Hoi,
ben zelf nieuw in de fotografie maar wat ik eventueel zou kunnen opmerken is te weinig scherpte in foto 1 en onderwerp te centraal, voor foto 2 zou ik scherp stellen op de hoed van de paddestoel. Voor de rest leuke fotos!
Ik ga ook akkoord met de reactie hierboven :-)
De eerste foto lijkt niet echt scherp, en het onderwerp staat inderdaad vrij centraal....
En de tweede foto vind ik erg mooi qua compositie, maar ik denk ook dat de scherpte niet echt op de paddestoel zit, al dan wel op het stuk hout :-)
Marc, het is een verdienstelijke poging, maar je foto's zijn echt niet scherp. Ik hoop dat je dat bij je eerste foto ook zelf ziet. Bij de tweede foto is gefocussed op het stammetje van de paddestoel, waardoor het dakje terug onscherp is.
Hoe stond je autofocuspunt ingesteld?
1/20 en 1/30 is trouwens te laag om uit de hand te kunnen trekken. Ofwel moet je een statief gebruiken ofwel schroef je je sluitertijd naar omhoog, minstens 1/100. Dit betekent dat je ofwel je ISO omhoog zult moeten schroeven ofwel je diafragma zult moeten openzetten (f-getal naar omlaag)
Nog een detail: het kijkt lekkerder als je tussen je foto's wat witruimte laat.
De tweede foto vind ik qua compositie erg leuk, ik moet het alleen met de eerdere reacties eens zijn dat het jammer is dat er is scherp gesteld op het hout.
Comment