Fraaie (vakantie)foto. Voldoen aan alle regels qua compositie, regel van derden etc. Scherpte lijkt ook wel goed te zijn. Maar om eens of andere reden is ie net niet helemaal hèt... Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet direct kan aangeven waat daarvan de oorzaak is. Misschien wel dat het hoofdonderwerp heel minimaal is afgebeeld.
Horizon ligt jammergenoeg pal in het midden (dus regel van 3e'n?). Ik zou een stuk van de zee wegdoen (wat meteen ook de reling in de rechterbenedenhoek wist).
Ik denk dat deze foto vooral contrast mist en wat met hoog/laaglichten spelen.
(allez, 't is maar een gedacht he?)
Ik heb hem ook snel genomen, en bij gebrek hieraan zonder statief
Wel zou ik hem inderdaad onderaan iets kunnen afknippen, ik had het stuk reling nog niet eens gezien, bedankt voor de tips allemaal.
Wel heb ik het idee dat de foto stukken scherper is op mijn harde schijf.
Qua compositie ligt, volgens mijn bescheiden mening en beperkte kennis, de horizon teveel in het midden. Ofwel meer water (en dus de bootjes verder op de foto) ofwel meer lucht (en de bootjes meer op de voorgrond). Voor de rest leuke foto
Ik heb nu de foto op het scherm, van zeer belabberde kwaliteit, in mijn werkbureau bekeken en vind ze hier veel meer sfeer hebben. Bizar normaal beoordeel ik hier nooit de kleur wegens de kwaliteit van het scherm. Ga dit thuis eens bekijken.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik heb nu de foto op het scherm, van zeer belabberde kwaliteit, in mijn werkbureau bekeken en vind ze hier veel meer sfeer hebben. Bizar normaal beoordeel ik hier nooit de kleur wegens de kwaliteit van het scherm. Ga dit thuis eens bekijken.
Robby BB
In navolging van dit bericht, plaats ik hier de foto hoe ik ze bij mij op het werk ongeveer, heb gezien. Ik vind ze zo meer sfeer hebben, maar dat is smaak en ook zal ze heel waarschijnlijk niet weergeven wat jij op dat moment hebt gezien. Als ik ze moet verwijderen geef maar een seintje.
Robby BB
Naar mijn mening is die van jouw iets te donker (zie geen scheepjes meer).
Misschien hebben we wel een ander kleurenpalet op de pc.
Maar nogmaals dank voor alle moeite
Groet
MathadoR
Dat is één van de zaken die ik wilde lezen. Het toont hier alleen maar aan wat een verschil dat er is tussen de schermen. En heeft het feitelijk nut dat er iets wordt gezegd over kleur contrast enz. Ik werk vanaf vorige week met een gecallibreerd scherm. Is dit een garantie ,ik weet het niet.
Zoals hier, de foto is wel donkerder, maar niet zodanig dat je de boten niet meer ziet. Althans op mijn scherm.
Wat belangrijk is dat we beide een bepaalde sfeer in de foto hebben gevonden.
Robby BB
ik vind de foto toch wel iets hebben als je er onderaan een stukje afdoet.
De schepen lijken alle op weg naar dezelfde bestemming, je ziet die richting zelfs een beetje in het water.
"Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"
Comment