Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beweging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beweging

Hallo

Ik volg fotografie bij Kisp in regio Gent in A1 en heb de opdracht beweging.
    Zou jullie graag mijn foto's tonen maar moet ik die invoegen via een url???

HELPPP!!!!

Dank je

Last edited by youri2401; 28 oktober 2009, 08:59.

Re: Beweging

Kijk even hier bij de helpdesk.

http://download.belgiumdigital.com/h.../PC-web-BD.pdf

Volgens mij kun je er dan uit komen.
    Succes.
    Groeten : Anne14

http://www.fotosite-anne.net/wordpress

Comment

Als je je tekst typt, op het gele plaatje klikken met die bergjes op. Daar je link naar je foto plakken (rechts op je foto klikt, eigenschappen en daar de url die eindigt op JPG kopieren), klik en klaar.
      WFJ

Comment

Bedankt Anne,

Zoals je ziet is het me gelukt.
        Proficiat met je site, ziet er goed uit. Ben zelf ook NL maar woon al 9 jaar in België.

Hierbij de foto's van mijn opdracht beweging. Volg fotografie bij Kisp A1
        Dus ben nog echt een beginner.

Spoorweglaan achter station Brugge. f13, 1/25, iso 100

SV Oostkamp - Menen f3.2, 1/320, iso 400

Kermis Oostende f11, 1 sec, iso 1600

Mercikes
        Last edited by youri2401; 28 oktober 2009, 18:00. Reden: foto te groot

Comment

1. veel te veel licht vind ik, ook staat de fietster te veel in het hoekje geduwd. Verder wel goed geprobeerd, zeker opnieuw doen.

2. hebben voetballers geen benen nodig om te voetballen? Dus die benen er op en ZEKER letten op de scherpte, want deze ontbreekt...

3. Goed gelukt, al zou ik nog een iets langere sluitertijd genomen hebben!

Doe zo voort
          WFJ

Comment

Ik vind ook de derde de meest gelukte. 2de is indd niet scherp. Ik neem aan dat je daar bewging wou insinueren ipv echt bewging (onscherpte) te tonen zoals bij de andere. Dan moet je echt zorgen dat je het onderwerp bevriest met een zo snel mogelijke sluitertijd. En dat heb je ook gedaan. Nu nog de scherpe foto eruit halen en tis

Voor die 3de, waarom heb je de iso zo hoog gezet? De bedoeling is toch bewgingsonscherpte te hebben dus langere sluitertijd is niet zo erg. Ik zou diafragma eerder wa lager zetten als je dan toch maar op 1 sec wil werken.
            3de is een leuk thema, ik zou mij daarop focussen. Er zijn heel veel bewegende dingen op een kermis. Ben jaloers op je onderwerp

edit: ow ja nog iets da ik net opmerk. Probeer eens door je knieën te gaan en de foto lager te trekken, op ooghoogte van de chauffeurkes. Wie weet is het nog beter.
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

Comment

[Mod]
              Beste,

De tweede foto in je reeks is groter dan de toegestane forumafmetingen, dit kon je zien aan de extra balk die bovenaan de foto stond.
              De foto staat nu achter een link. Gelieve bij het volgende bezoek aan het forum de foto aan te passen en weer zichtbaar te plaatsen (dus geen link meer)

Dank bij voorbaat.

Comment

De opdracht was maak 4 foto's;
                - 1 waarbij je snel bewegend onderwerp bevriest.
                Deze heb ik gestoken in foto 2 (de voetbal), ik vind de foto ok qua compositie; driehoek zit erin, dan de volgorde in opgaande lijn van de 3 spelers, oranje geel, oranje. Mij is het niet duidelijk wat jullie bedoelen met hij is niet scherp? Waardan, is het niet dat je met een hoge F minder scherptediepte creëert?
                Deze foto heb ik ingediend omdat de gele speler in de aanval met zoveel verbetenheid op zijn gezicht de oranje speler verslaat. Het is de eerste keer dat ik een voetbalmatch fotografeer.
                En dan nog een vraagje, waarom de benen erop? denk dat hij in landscape beter tot zijn recht komt.

Graag jullie mening waardeer dit is voor mij een grote dienst. Vindt het een leuke opdracht en op 6/7 nov ga ik proberen de rally van Condroz in Huy te fotograferen. Gaan er nog mss??

Bedankt alle voor jullie reacties

Comment

[Mod]
                  Ik zie dat je online bent geweest, maar de foto niet hebt aangepast. Mag ik nogmaals vragen om je tweede foto zichtbaar te plaatsen met afmetingen die voldoen aan het forumreglement?

Comment

Bedankt, verkeerde link geplaatst.

Comment

Bedankt voor de snelle reactie

Comment

1) Mooie poging, en leuk idee, maar de uitvoering is nog niet 100%. De band van de fietser staat er niet helemaal op ;-) En dat de beweging in de benen zit lijkt me voornamer dan in het hoofd, dus ik zou hier nog wel een beetje snellere sluitertijd gebruiken.

2) VInd ik absoluut niks. Foto's is niet scherp. Nergens. Het klopt dat je met een groter diafragmagetal meer scherptediepte hebt, ja. Maar wat heeft dat hiermee te maken? Wat scherptediepte is er (misschien wat weinig, maar bon), maar geen scherpte. Compositie vind ik ook niet goed. Geen benen, geen bal, spelers die voor elkaar lopen.

3) Idd die iso moet omlaag. Leuk idee wel.
                        f/5.6, 2s en ISO200 zou hier veel logischer geweest zijn. En statief dan best van dat botsautoplatform afhouden omdat dat daar precies serieus wat trilt.

Comment

wat de voorganger zegt!

en ja, ik ga ook naar de Condroz! Laat het maar goed vettig zijn!

EDIT: ik vrees dat je niet veel punten zal scoren met deze voetbalfoto! Niets op de foto is scherp. Volgende keer (en ook op de condroz) de autofocus gebruiken, de continue autofocus dus! En dan scherp stellen op het gezicht! Nu kan ik niets vaststellen die scherp is op je foto (scherp = veel detail, geen ruis, ...).
                          WFJ

Comment

Opdracht was beweging. 1 en 3 zijn geslaagd, voetbal schop je de bal volledig mis.
                            Met de fietser heb ik de indruk dat ze achteruit rijd. Volgens mij rechts wat meer plaats.
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                            X