Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
[Mod]
Nu is hij een tikkeltje te groot. 908 pixels ipv 900, dit kan je lezen in de extra balk bovenaan. Kan je nog snel even die paar pixels eraf doen aub?
Ik hoop dat de grootte nu goed is?
Heb ook de originele foto bijgeplaatst zodat jullie kunnen vergelijken.
Het enige wat mij het meeste stoort aan de foto is de felle lichtinval achteraan...
.
Het enige wat mij het meeste stoort aan de foto is de felle lichtinval achteraan...
Ik veronderstel dat je 3 foto's hebt getrokken ?
Nu je werkte van binnen naar buiten , wat ik daar over geleerd heb is dat je dan best een belichtingsreeks maakt van 5 of 7 foto's om zo het felle buitenlicht onderkontrole te krijgen .
Groeten
Joeri
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Als ik zo naar de foto's kijk durf ik dat te betwijfelen. De kleuren zijn wel anders, maar ik zie niet veel meer details. Misschien kan mede-Genkenaar Tom wat licht op de zaak werpen?
zozo, wat is daar dan storend aan?
Je moet de werkelijkheid niet met geweld onder controle trachten te houden.
De originele foto is veruit de beste.
De bewerkte lijkt nergens op. Mijn idee.
Je moet de werkelijkheid niet met geweld onder controle trachten te houden.
Nee, maar in werkelijkheid zie je het groen aan de uitgang wel. En net dat ene punt waar HDR zijn nut vindt, is ook in de HDR overbelicht. Ik hou niet van deze overduidelijke HDR's, wel van HDR om juist de technische beperkingen van je fototoestel weg te nemen en de werkelijkheid meer te benaderen.
Canon Eos 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM
Dit is echt niet mijn ding. HDR? 't Kan aan mij liggen, maar dit lijkt me gewoon LDR met een wat uitgebrande plekken en verder wat vreemd toegepaste techniekjes. Normaal kan je met dit soort HDR-technieken én overbelichting vermijden én meer details in je foto behouden. Jij doet eigenlijk geen van beiden.
Comment