Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de goede weg?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op de goede weg?

Ik weet niet wat jullie ervan denken?

Canon 500D, 18-55mm kitlens

f/7,1, 1/400sec, ISO200

f/10, 1/200sec, ISO200

Ik vind wel dat de kwaliteit van de originele bewerkte raw -dus voordat ik hem heb geëxporteerd naar jpg- veel vermindert na het uploaden, nochtans exporteer ik op hoogste kwaliteit, is dit normaal? (Worden die afbeeldingen maw bij het uploaden nog gecomprimeerd?)
    Een fototoestel dat naar behoren werkt.
    Flickr
    tumblr

Re: Op de goede weg?

Fraaie composities!!
    Wat er gebeurt met je foto's weet ik niet, maar ik zie wel dat de donkere delen helemaal vollopen en zwarte vlakken worden. Da's erg jammer...
    Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
    Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
    Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

Comment

De foto's lijken me in orde, de bewerking echter niet.
      Bewerk en bekijk jij je foto's misschien via een labtop? de stand van het scherm kan dan roet in het eten gooien.
      Een foto bewerken doe ik altijd via lagen je kan daarna nog altijd verder aanpassen.
      Een goede nacheck is ook even de niveuas opvragen in PS via ctrl+l de schuiverstjes op het begin en het einde v d berg zetten geeft ook al een redelijk goed resultaat.

Comment

Bewerken doe ik in lightroom, ik denk niet dat het aan het beeldscherm ligt, en dat vollopen van het zwart, dat is nu wel ergens mijn bedoeling . Misschien was het bij foto 1 wel overdreven, maar het 'witte gat' valt dan wel erg op .

Ik heb het meer op bijvoorbeeld de linkeronderhoek van de tweede foto, bij mijn jpg op de computer gaat die overgang van grijs naar zwart (door vignette) 'veel' geleidelijker, op internet lijkt dit zo gespikkeld te gaan. Dit gebeurt ook op foto 1 met de groeven in de baan in het midden vanonder.
        Een fototoestel dat naar behoren werkt.
        Flickr
        tumblr

Comment

Working...
        X