Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

biljartbal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• biljartbal

Dit is misschien een oninteressante foto maar dit kwam uit mijn camera en vond het best nog ok..

Graag wat commentaar aub
    dank u

Re: biljartbal

Mja, niet een interessant beeld he ... Nochtans was er volgens mij toch het nodige potentiëel aanwezig. De tweed bal links volledig in zicht en in de hoek. Nu staat de bal wel tè prominent in het midden. Een betere kadrage had veel gedaan.
    De foto heeft ook nogal veel last van CA (Chromatic Aberration) hetgeen uitgesproken is aan de rand van de bal. Kan je dat softwarematig oplossen ,

Slu !

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
      Mja, niet een interessant beeld he ... Nochtans was er volgens mij toch het nodige potentiëel aanwezig. De tweed bal links volledig in zicht en in de hoek. Nu staat de bal wel tè prominent in het midden. Een betere kadrage had veel gedaan.
      De foto heeft ook nogal veel last van CA (Chromatic Aberration) hetgeen uitgesproken is aan de rand van de bal. Kan je dat softwarematig oplossen ,

Slu !

Tjerri
      het probleem is dat ik dus totaal niet met photoshop of dergelijk programma kan werken.
      kzou het graag wel leren.
      ik veronderstel dat ik hier en daar op dit forum wel iets kan vinden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mss_Slash Bekijk bericht
        het probleem is dat ik dus totaal niet met photoshop of dergelijk programma kan werken.
        kzou het graag wel leren.
        ik veronderstel dat ik hier en daar op dit forum wel iets kan vinden?
        Heb je geen software bij je Canon gekregen ?
        Misschien proberen via freeware zoals ik : irfanview, rawtherapee of gimp. Effe googlen op die namen. Voor het te leren : avondschool, bibliotheek, forum of - zoals ik - trial & error
        Hier vragen stellen helpt natuurlijk ook
        Veel succes verder en blijven oefenen. Dàt is de beste leerschool.

Toedeloe !

Tjerri

Comment

Working...
        X