Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eersteling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eersteling

Hoi allemaal, via het blad shoot ben ik bij jullie terecht gekomen, wat ik tot hiertoe gezien heb bevalt me uitstekend, knappe fotografen onder jullie.
    Voor mij is fotografie net iets meer dan een hobby, zo'n beetje een verslaving maar dat zal wel bekend klinken.
    Vooral natuurfotografie en experimentele fotografie boeid me enorm, met experimentele bedoel ik dan in mijn fotokamer duiken en experimenteren met diverse cameratechnieken al dan niet in combinatie met photoshop hieronder er ééntje van: gezoomd tijdens belichten omgezet in zw-w via kanalen (infrarood) en darna de kleur er terug doorschilderen. Graag jullie mening en ik kan tegen een (kritiek) stootje hoor.

Re: Eersteling

Hoi,

Prachtig beeld
    voor mij een HOF
    Jos
    Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
      Hoi,

Prachtig beeld
      voor mij een HOF
      En dit in de beginnershoek
      Goed bezig dus

Ik vind het nogal raar beeld, maar dit zal persoonlijke smaak zijn
      Using the camera to defeat the habit of not seeing

Comment

Welkom op BD.
        Ik moet eerlijk zijn en zeggen dat deze foto niet echt mijn ding is, maar ik ben wel benieuwd naar meer.
        Ook wel een beetje nieuwsgierig naar de oorspronkelijke foto(s), het is altijd fijn om het begin en het einde te zien. Maar dat is zeker geen verplichting hoor!

Comment

Dit is dan de basisfoto met de camera instellingen.
          Zal in't vervolg proberen zoveel mogelijk het werk verklaren, vandaar nog de beginnershoek t'is allemaal een beetje leren hé

Comment

Awel, die vind ik wel mooi

Je moet je werkwijze niet verklaren als je niet wil hoor! Een kunstenaar moet niet altijd zijn geheimen prijs geven. Maar als je het wil doen, is dat super, leren we inderdaad allemaal uit

Comment

vind ze beide geslaagd.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

je hebt je flink uitgeleefd met effecten en photoshop, maar ik zou me als beginneling eerst toeleggen op compositie en belichting. daar draait fotografie om.

Comment

Bewerking is gewoon SUPER !!!
                  Kijk al uit naar uw tweedeling ;-)
                  If it moves, shoot it with a Canon
                  http://www.jeedeewee.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    je hebt je flink uitgeleefd met effecten en photoshop, maar ik zou me als beginneling eerst toeleggen op compositie en belichting. daar draait fotografie om.
                    waarom ??

Bij mijn weten is het resultaat dat telt, hoe men eraan komt al of niet met technische bagage van compositie en belichting speelt geen rol.
                    beter een goede foto zonder al de technische bagage, en vooral zonder de "regeltje" van hoe het moet.
                    dan een slechte foto met al de bekende "regeltje"

durf eens af te stappen van die regeltjes, zo komt er weer eens iets nieuws in de fotografie, en blijven we niet hangen op al de insecten,bloemen,paddenstoelen... waarvan er al duizenden en duizenden bestaan, de 1 al iets beter dan de ander.
                    Ik persoonlijk geef ook grif toe dat ik de insecten en bloemen fotografeer, maar zou toch lieven eens mijn "vingers verbranden", zoals jullie dit noemen, en al de regeltje ontwijken en iets nieuws brengen.

Vind de bewerkte persoonlijk veel beter dan de orginele, dan zit eigen creatie,durf, lef in, die vele fotograven (misschien ik inbegrepen) hier missen.
                    Jos
                    Site

Comment

hoi beste mensen allemaal reuze bedankt voor de leuke reacties, dat gaat hier leuk worden. wel een kleine rechtzetting misschien, fotografie doe ik al wel enkele jaren met beginneling dacht ik meer "nieuw hier" op het net alles een beetje uitdokteren van het posten enzv er mag dan misschien iets meer geklodderd worden, maar stilaan begin ik inzicht te krijgen in de werkwijze. Kwestie kennismaking vond ik het hier ook beter. Als het goed is voor jullie post ik er liever hier eerst enkele.....

Comment

Working...
                      X