Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mistig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mistig

Hoi iedereen,

Deze morgen lekker mistig. Toch maar wat foto's proberen te maken.
    of .
    Leerrijke comments en tips & trics altijd welkom.

Lens Focal Length: 200,00 mm (- mm) Shutter Speed: 1/13 sec
    F-Number: F29,0 ISO: 100 Compensation: EV 0/1

Groetjes,
    Last edited by Paulusz; 18 oktober 2009, 16:55. Reden: Exif
    Paulusz

Re: Mistig

met mist kan je heel mooi sfeerfoto's maken. 'k Vind deze foto geslaagd, mooie herfstkleuren van de bomen, mist boven het water en de beweging van de auto's is goed te zien
    Groetjes Vicky

Comment

Welk is uw exif. Vind ze niet terug in de fotio.
      Voor mij te veel ruis.
      onderaan mag er een stuk af.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Welk is uw exif. Vind ze niet terug in de fotio.
        Voor mij te veel ruis.
        onderaan mag er een stuk af.
        Robby
        exif bijgevoegd Robby
        Paulusz

Comment

F29 niet echt nodig.
          1/13 Sek uit de hand
          Robby

Comment

Misschien is het handig om uit te leggen wat je zo vreemd vindt aan de instellingen Robby

Comment

Ik vind het een mooie sfeervolle foto ! .. en de twee auto's staan juist symmetrisch t.o.v. de peilers ! .. toeval? ..ik zou er ook een klein stukje afdoen onderaan, maar voor de rest, heel mooi !
              Grtz
              Bart
              Last edited by Dizze; 18 oktober 2009, 19:46.

Comment

F29 niet echt nodig.
                1/13 Sek uit de hand
                Robby
                Ik heb deze foto niet uit de hand genomen . Ik kon niet echt dicht bij die brug door de erg hoge begroeiïng op de oever waar ik was--> vandaar 200mm. De f29 omdat ik zo scherp mogelijk wilde plus één stopje meer gezien de mist.
                Ik kan hier mis zijn doch ik ben zoals steeds erg benieuwd naar goed advies.
                Paulusz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dizze Bekijk bericht
                  Ik vind het een mooie sfeervolle foto ! .. en de twee auto's staan juist symmetrisch t.o.v. de peilers ! .. toeval? ..ik zou er ook een klein stukje afdoen onderaan, maar voor de rest, heel mooi !
                  Grtz
                  Bart
                  Die symmetrie is toeval hoor Ik heb een groot aantal foto's gemaakt daar, ook met auto's en zonder. Toen ik ééntje uitzocht om te posten zag ik het ook. Mooi meegenomen toch
                  Paulusz

Comment

F29 Bij een te klein diafragma (f29) zal er juist onscherpte onstaan.Ik heb hier een tekst uit wikipedia

Bij een kleiner diafragma wordt de hoeveelheid doorgelaten licht kleiner en neemt de scherptediepte toe. Ook bepaalde lensfouten nemen af bij kleiner diafragma, daar tegenover staat dat bij kleiner diafragma bepaalde brekings- en buigingsverschijnselen ook weer toenemen, zodat voor de meeste objectieven geldt dat ze bij een lensopening van 2 à 3 stops onder de maximale opening optimaal functioneren. Randonscherpte en vignettering die bij volle lensopening in mindere of meerdere mate zichtbaar zijn (afhankelijk van de kwaliteit van het objectief) verdwijnen en ook de middenscherpte is optimaal. Naarmate de lensopening verder wordt verkleind, zal de scherptediepte wel toenemen, maar de scherpte in het scherpstelvlak niet, en vaak juist minder worden. Tevens bepaalt de grootte en de vorm van het diafragma de bokeh van een objectief.

Scherpte ontbreekt in je foto.
                    Robby BB

Comment

F29 Bij een te klein diafragma (f29) zal er juist onscherpte onstaan.Ik heb hier een tekst uit wikipedia

Bij een kleiner diafragma wordt de hoeveelheid doorgelaten licht kleiner en neemt de scherptediepte toe. Ook bepaalde lensfouten nemen af bij kleiner diafragma, daar tegenover staat dat bij kleiner diafragma bepaalde brekings- en buigingsverschijnselen ook weer toenemen, zodat voor de meeste objectieven geldt dat ze bij een lensopening van 2 à 3 stops onder de maximale opening optimaal functioneren. Randonscherpte en vignettering die bij volle lensopening in mindere of meerdere mate zichtbaar zijn (afhankelijk van de kwaliteit van het objectief) verdwijnen en ook de middenscherpte is optimaal. Naarmate de lensopening verder wordt verkleind, zal de scherptediepte wel toenemen, maar de scherpte in het scherpstelvlak niet, en vaak juist minder worden. Tevens bepaalt de grootte en de vorm van het diafragma de bokeh van een objectief.

Scherpte ontbreekt in je foto.
                      Robby BB
                      Dank u vriendelijk voor het opzoekingswerk Hier heb ik wel iets aan.
                      Paulusz

Comment

De samenloop van de twee auto's is leuk
                        lijkt net alsof ze tegen elkaar gaan knallen in die mist :-)
                        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Bijzonder mooie foto, al mag er onderaan inderdaad iets af, maar dat is al gezegd.
                          Voor mij kwam deze foto in eerste instantie over als de eerste foto in een verhaal. Ik scrollde spontaan naar onderen om de tweede foto te zoeken van de botsing. Maar ook als op zich staande foto, proficiat.
                          Groeten,
                          Geert

Comment

Een zeer goede foto...dit zowel voor opbouw en sfeer van het beeld.
                            Onderaan iets wegdoen en je hebt een wedstrijdwaardige foto, die het zeker ooit zal doen...
                            Deze foto hoort zeker in SC thuis...
                            "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

volledig mee akkoord!

Comment

Working...
                              X