Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skateboarden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Skateboarden

Een paar dagen geleden, voordat de regen uit de lucht begon te storten was ik toevallig in de buurt van dit skatepark. Ik had er ooit foto's van gezien en vond het wel leuk om ook eens te proberen.
    Ik ben best wel tevreden van het resultaat, maar nu heb ik een hoop vragen.
    Wat is de ideale instelling van je camera voor actiefoto's?
    Ik weet nog niet goed hoe de AF werkt. Ik gebruik altijd de middenste AF punt, de andere punten deactiveer ik. Ik volg het onderwerk door steeds opnieuw half de knop in te drukken. Maar als ik mij niet vergis is er een betere manier voor.

Is het niet beter dat ik al mijn AF punten aanzet en mijn camera op AI SERVO zet? Ik heb een paar foto's op die manier getrokken en die zijn er onscherp uitgekomen. Ik denk dat de AF niet snel genoeg is, vandaar dat ik gekozen heb voor AF ONE SHOT.

Graag had ik wat advies gekregen m.b.t. het trekken van actiefoto's.
    Als ik mijn camera op AF SERVO zet, kan ik mijn knop halfingedrukt houden en zo het bewegend object volgen? Of hoe moet het eigenlijk?
    Alvast bedankt

exif:
    50mm f2.0
    1/1600
    iso 200

exif:
    50mm
    1/1600 f2.2
    iso 100
    1 cm naar boven en het was veel beter geweest. Focus was ook op de knie, zie je op het orgineel 100% ingezoomd. Had liever focus op het gezicht, maar ja het gaat allemaal zo snel.

exif:
    50mm
    1/500 f2
    iso 100

Hier zijn al de foto's (15):
    link naar foto's
    Last edited by hung; 25 oktober 2009, 23:13.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Re: Skateboarden

Focus is een van de moeilijkste dingen in Fotografie vind ikzelf.
    Het vereist een heleboel ervaring en eigenlijk ook een beetje geluk als je het mij vraagt.
    zeker als het gaat om snelle foto's (sport)

leuk om te weten: De nieuwe canon 7D (1600 euro op dit moment) is het aller beste op dit moment voor de foto's die jij hier neerzet, Hij heeft een Heel snelle AF en kan gezichten herkennen en volgen. + hij maakt 8 foto's per seconde, geweldig om een mooie reeks te maken van een sprong.

groetjes

Alex
    Canon EOS 7D - Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon 10-22 f3.5-4.5 USM - Canon speedlite 580ex

Comment

toch leuke actiefoto's!
      Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
      www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Bij skateboarden kun je het jezelf natuurlijk ook makkelijker maken. Meestal neem je de foto's van een persoon op dezelfde locatie in de lucht. Vergeet je automatische scherpstelling en gebruik de handmatige instelling. Voor de belichting dien je dan creatief gebruik te maken van de Dofmaster.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
          Is het niet beter dat ik al mijn AF punten aanzet en mijn camera op AI SERVO zet? Ik heb een paar foto's op die manier getrokken en die zijn er onscherp uitgekomen. Ik denk dat de AF niet snel genoeg is, vandaar dat ik gekozen heb voor AF ONE SHOT.
          Foute keuze

· One-Shot AF – AF bij enkelvoudige opname , stil staande onderwerpen zoals landschappen en gebouwen
          · AI Servo AF – vanaf 8 meter* afstand automatisch volgen van een onderwerp dat met een snelheid van maximaal 50 km/uur dat dichterbij komt of zich van u af beweegt.
          · AI Focus AF – schakelt automatisch tussen One-Shot AF en AI Servo AF methoden afhankelijk van of het onderwerp zich beweegt.

Groeten

Joeri
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Working...
          X