Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jack russel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jack russel

Nog eens geprobeerd paar foto's te nemen van mijn hondje int bos spijtig genoeg zijn al de foto's waar hij in beweging was mislukt

Camera Model: SONY (DSLR-A230)
    Lens Focal Length: 22,00 mm (55)
    Shutter Speed: 1/40 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 125

of alle reacties welkom
    Last edited by Lex1986; 20 oktober 2009, 20:08.

Re: Jack russel

scherpte ligt op de poten in plaats van op de kop.
    een beetje geel toevoegen ten koste van het blauw.
    de afgeronde hoekjes vind ik een mooi detail.

Comment

staat er goed op, alleen jammer dat je auto/witbalans je in de steek heeft gelaten.
      heb je in RAW geschoten, zo ja, kan je het nog wat bijstellen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lex1986 Bekijk bericht
        Nog eens geprobeerd paar foto's te nemen van mijn hondje int bos spijtig genoeg zijn al de foto's waar hij in beweging was mislukt ...
        De sluitertijd was véél te lang om zo'n beweeglijk beestje te fotograferen.
        Zelfs als ie onbeweeglijk stil zit, moet de fotograaf betonnen ellebogen hebben om een scherpe foto te maken met een sluitersnelheid van 1/40 sec..

Hier valt het nog mee, want zijn linker oog is scherp.
        De foto lijkt mij wel iets te blauw, wit moet wit zijn. Ik vrees echter dat zijn bil overbelicht zal zijn als je die blauwe zweem uit het wit haalt.

Gewoon je toestel instellen op "sluitertijd voorkeur" (zie gebruiksaanwijzing) en nieuwe foto's maken. Probeer minimum sluitersnelheden te gebruiken van 1/125", als het hondje rustig is, en 1/500" voor scherpe actiefoto's.
        Last edited by Jos Vanhengel; 16 oktober 2009, 22:54.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Poseert mooi. Inderdaad witbalans een beetje blauw. Binnen twee weken hebben we ook een pup en als we gaan zien zijn nam ik enkele foto's. Wat me opviel was dat ik zelf met een sluitertijd van 1/250 soms nog bewogen foto's had. Dus ik denk dat je beter de iso een beetje verhoogt.
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
            Poseert mooi. Inderdaad witbalans een beetje blauw. Binnen twee weken hebben we ook een pup en als we gaan zien zijn nam ik enkele foto's. Wat me opviel was dat ik zelf met een sluitertijd van 1/250 soms nog bewogen foto's had. Dus ik denk dat je beter de iso een beetje verhoogt.
            ISO verhogen omdat je op sluitertijd van 1/250ste nog bewogen beelden hebt ?
            Is er iets wat ik niet begrijp of is dit mis uitgedrukt en bedoelde je de sluitertijd nog korter nemen ?
            Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Ik denk dat Lex een beginner is. 't Is waarschijnlijk nog een beetje te vroeg om over RAW en ISO te beginnen.

Om die sluitertijden te kunnen gebruiken zal er voldoende licht moeten zijn. Het bos is dus (voorlopig) NIET de geschikte plaats om foto's te maken van bewegende onderwerpen.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reandro Bekijk bericht
                ... Is er iets wat ik niet begrijp of is dit mis uitgedrukt en bedoelde je de sluitertijd nog korter nemen ?
                Opletten met de termen "sluitersnelheid" en "sluitertijd", dat zijn twee verschillende begrippen.
                Als we over sluitertijd spreken, denken we aan de tijd die de sluiter nodig heeft voor één cyclus (openen en weer sluiten).
                Spreken we over sluitersnelheid, dan denken we aan de snelheid waarmee zo'n sluitercyclus gebeurt.

Een sluitertijd van 1/40" is langer dan een sluitertijd van 1/125".
                Een sluitertijd van 1/500" is korter dan een sluitertijd van 1/250".

In relatie met tijd gebruiken we dus de woorden: langer, korter of gelijk.

Een sluitersnelheid van 1/40" is trager dan een sluitersnelheid van 1/125".
                Een sluitersnelheid van 1/500" is sneller dan een sluitersnelheid van 1/250".

In relatie met snelheid gebruiken we: trager, sneller of gelijk.

Helemaal verwarrend wordt het, als je die twee begrippen door elkaar gaat gebruiken in een tekst.

Iets om over na te denken.
                Last edited by Jos Vanhengel; 16 oktober 2009, 04:34.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Opletten met de termen "sluitersnelheid" en "sluitertijd", dat zijn twee verschillende begrippen.
                  Als je over tijd spreekt, moet je denken in seconden.
                  Wil je het hebben over snelheid, dan wordt die uitgedrukt in "duizendsten van een seconde".

Denk daar maar eens over na.
                  Sorry Jos, sluiterSNELHEID
                  Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Oooh Jos,
                    toch nog ff opzoeking gedaan...

De belichtingstijd of sluitertijd is een term uit de fotografie. Het is de tijdsduur die beschrijft hoelang een lichtgevoelige plaat of ander lichtgevoelig element wordt blootgesteld aan een bepaalde hoeveelheid licht. Met lichtgevoelig element kan bijvoorbeeld fotografische film of een chip met fotogevoelige halfgeleiders (digitale camera) bedoeld worden zoals dat in een fototoestel wordt gebruikt.

De term belichtingstijd wordt ook gebruikt in de donkere kamer wanneer het lichtgevoelige fotopapier onder de vergroter belicht wordt.

De belichtingstijd op een fotocamera is vaak instelbaar (automatisch of handmatig) over een groot gebied (bijvoorbeeld van 1/2000 tot 2 seconden). Sommige camera's hebben een groter bereik, om grotere verschillen in lichtintensiteit aan te kunnen en daarbij tevens een ruimere keus in diafragmering te kunnen blijven bieden. De belichting is instelbaar in stops - of delen daarvan - waarbij elke stop dubbel zoveel licht doorlaat.....

Comment

Ik ben nog wat aan 't schaven aan m'n tekst hierboven, ik weet niet of ik het wel duidelijk omschreven heb.
                      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik ben nog wat aan 't schaven aan m'n tekst hierboven, ik weet niet of ik het wel duidelijk omschreven heb.
                        Vrees inderdaad van niet want nu doe je me toch wel heel diep nadenken hoor Schaaf bij waar nodig en ik lees het dan straks wel. Thanks

Comment

Hey bedankt iedereen voor je reactie's. En inderdaad ben ik nog maar een beginner. Heb al wel wa gelezen over iso, dof , sluitertijd enz. Gewoon alles een beetje dat met fotografie te maken heeft. Ik heb mijn camera nog maar een maand dus ik zoek een beetje de instellingen.Ik heb ook geen voorkennis van fotografie dus ik probeer zoveel mogelijk te doen. Al doende leert men he. Ik heb ook de sport stand geprobeert maar die deed het helemaal niet goed :S al mijn foto's waren wazig of onduidelijk. Denk dak er zelfs een heb waar precies een spook op staat plaats van een jr . Bedankt voor de raad alvast

Comment

Als we over sluitertijd spreken, denken we aan de tijd die de sluiter nodig heeft voor een cyclus (openen en weer sluiten).
                            Wil je het hebben over sluitersnelheid, dan denken we aan de snelheid waarmee zo'n sluitercyclus gebeurt.

Een sluitertijd van 1/40" is langer dan een sluitertijd van 1/125".
                            Een sluitertijd van 1/500" is korter dan een sluitertijd van 1/250".

In relatie met tijd gebruiken we dus: langer, korter of gelijk.

Een sluitersnelheid van 1/40" is trager dan een sluitersnelheid van 1/125".
                            Een sluitersnelheid van 1/500" is sneller dan een sluitersnelheid van 1/250".

In relatie met snelheid gebruiken we: trager, sneller of gelijk.

Helemaal verwarrend wordt het, als je die twee begrippen door elkaar gaat gebruiken in een tekst.

Iets om over na te denken.
                            Dag Jos ... en nu heb je inderdaad een punt als ik er ook even verder bij stilsta. Ik bedoelde dus een kortere sluiterTIJD of een snellere sluiterSNELHEID. juist ? :-)
                            In ieder geval bedankt om er even verder bij stil te staan en het voor mij als beginner ook duidelijker te maken, denk dat nog enkele personen hier enkele keren die tekst zulllen lezen en dan zullen zeggen dat je indd juist ben zonder dat ze er zelf bij stil gestaan hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reandro Bekijk bericht
                              ISO verhogen omdat je op sluitertijd van 1/250ste nog bewogen beelden hebt ?
                              Is er iets wat ik niet begrijp of is dit mis uitgedrukt en bedoelde je de sluitertijd nog korter nemen ?
                              Ik bedoel als je je iso verdubbelt je al naar 1/80 kan.
                              Flickr

Comment

Working...
                              X